ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابر کامیپوتر Xavier انویدیا رانندگی را به ماشین ها یاد می دهد

Jen-Hsun Huang مدیر عامل انویدیا در نطق خبری خود در جریان CES 2017 اعلام کرد که شرکت متبوعش در نظر دارد ماشین شما را به «شخصی ترین ربات» برایتان بدل نماید. در همین راستا نیز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۵

Jen-Hsun Huang مدیر عامل انویدیا در نطق خبری خود در جریان CES 2017 اعلام کرد که شرکت متبوعش در نظر دارد ماشین شما را به «شخصی ترین ربات» برایتان بدل نماید.

در همین راستا نیز  Huang از ابرکامپیوتر ویژه خودروی انویدیا به نام Xavier پرده برداری کرد؛ نوعی پردازنده گرافیکی 512 هسته ای ویژه خودرو به همراه پلتفرم هوش مصنوعی که قادر است با نگاه کردن به راننده های انسانی هدایت ماشین را یاد بگیرد.

انویدیا برای نمایش قابلیت های این پردازنده آن را در یک اتومبیل خودران لینکولن نصب کرده و خودرو را هم در خیابان های سیلیکون ولی به حرکت درآورده است.

اما نکته قابل توجه در رابطه با این ماشین و در واقع وجه تمایز آن با دیگر محصولات مشابه آن است که به خودی خود و با بهره گیری از یادگیری عمیق رانندگی را فرا می گیرد و البته برای این منظور از دیتای نقشه های HD آپلود شده روی کلاود نیز استفاده می کند.

به گفته Huang به لطف این امر، ماشین می تواند مرتبا خود را با شرایط رو به تغییر وفق داده و کنار زدن موقعیت های سخت مثلا حرکت در مسیرهای باریک را فرا بگیرد.

گفتنی است که این کمپانی سیستم خود را در نسخه های مختلفی از ماشین های خودرانش به کار گرفته اما محصولی که به آن اشاره شد تازه ترین دستاوردش محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی