ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزار Vive Tracker اچ تی سی هر شیئی را به یک اسباب بازی واقعیت مجازی تبدیل می کند

کمپانی HTC بدون شک در سال 2016 بهترین تجربه واقعیت مجازی را به کاربران ارائه کرد. این کمپانی محبوب تایوانی در نمایشگاه CES امسال نیز در حوزه واقعیت مجازی قدرتمند ظاهر شده و دو وسیله ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

کمپانی HTC بدون شک در سال 2016 بهترین تجربه واقعیت مجازی را به کاربران ارائه کرد. این کمپانی محبوب تایوانی در نمایشگاه CES امسال نیز در حوزه واقعیت مجازی قدرتمند ظاهر شده و دو وسیله جانبی جدید را برای ارتقای عملکرد هدست Vive ارائه کرده است: یکی بند نگه دارنده ای جدید برای هدست و دیگری Vive Tracker که می تواند هر شیء واقعی را به دنیای واقعیت مجازی وارد کند.

Vive Tracker در حقیقت وسیله جانبی کوچکی است که توسعه دهندگان شخص ثالث می توانند آن را روی محصولات و اسباب بازی های خود نصب کرده تا از این طریق قادر به وارد کردن این اشیاء به جهان واقعیت مجازی باشند.

اچ تی سی برای نمایش طرز کار Vive Tracker ابزار جانبی متنوعی را برای آن در نمایشگاه CES معرفی کرد؛ از تفنگ های اسباب بازی گرفته تا چوب بیسبال، دستکش، شلنگ آتش نشانی و یک دوربین.

بعضی از این وسایل جانبی بسیار کوچک هستند، اما برخی دیگر مثل یک کنترلر تعاملی تعداد زیادی جوی استیک و دکمه دارند تا گیمرها از طریق شان کنترل بهتری بر اتفاقات جهان مجازی داشته باشند. مثلا یکی از این وسایل جانبی که در نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شد چوب بیسبالی بود که از طریق آن می توانستید به انجام یک بازی واقعیت مجازی بیسبال مشغول شوید.

ke5xdi5lsuae6eob9hle-w600

به نظر می رسد که ابزار Tracker جدید اچ تی سی خالی از مشکل نیست. به گفته خبرنگار وبسایت گیزمودو وقتی که این Tracker را روی یک چوب بیسبال وصل کرده و آن را تکان می دهید، خواهید دید که ترکر با چند میلی ثانیه تأخیر به حرکات شما واکنش می دهد. بنابراین ممکن است در این حالت توپ های زیادی را در بازی از دست بدهید.

یک مشکل دیگر هم هست. این که چوب بیسبالی را به کسی داده و چشم هایش را ببندید در ظاهر کار هیجان انگیزی است، اما این بدان معناست که حالا یک آدم کور با یک چوب بیسبال در دست پیش رویتان ایستاده که می تواند با یک ضربه ناخواسته شما را ناکار کند!

در حقیقت تمام افراد بازدید کننده غرفه اچ تی سی وقتی کسی را در حال استفاده از این وسیله می دیدند برای جلوگیری از صدمه دیدن با ترس از آن فاصله می گرفتند. اچ تی سی هنوز قیمت و تاریخ عرضه مشخصی را برای Vive Tracker یا بند Vive Deluxe Audio Strap اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی