ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وسترن دیجیتال از حافظه SSD جدید WD Black PCIe پرده برداشت

وسترن دیجیتال در جریان نمایشگاه CES از WD Black PCIe پرده برداشت؛ نخستین حافظه PCIe SSD که این کمپانی برای مصرف کننده معمولی در نظر گرفته است. در حالی که اس اس دی های WD Green و WD ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۴

وسترن دیجیتال در جریان نمایشگاه CES از WD Black PCIe پرده برداشت؛ نخستین حافظه PCIe SSD که این کمپانی برای مصرف کننده معمولی در نظر گرفته است. در حالی که اس اس دی های WD Green و WD Blue سال گذشته فقط نسخه به روز شده ای از محصولات قدیمی SanDisk بودند، WD Black یک محصول کاملا جدید به حساب می آید.

WD Black بازار حافظه های اس اس دی اقتصادی را هدف گرفته و در ظرفیت های 256 و 512 گیگابایت با قیمت به ترتیب 109 و 199.99 دلار وارد بازار خواهد شد. با توجه به این قیمت می توان گفت که WD Black پس از Intel 600p ارزان قیمت ترین حافظه M.2 PCIe SSD موجود در بازار خواهد بود.

این اس اس دی از کنترلر Marvell 88SS1093 و یک گیت منطقی  (NAND) پانزده نانومتری بهره می برد، ترکیبی سخت افزاری که در حافظه M8Se شرکت پلکستور نیز شاهد آن خواهیم بود.

capture-w600

سرعت خواندن اطلاعات در هر دو مدل WD Black به 2050 مگابایت بر ثانیه می رسد، و سرعت Write نیز 800 مگابایت در ثانیه خواهد بود. اما در خصوص اعتبار عملکرد نیز باید بگوییم که نرخ زمان میانگین تا وقوع خرابی در سیستم (MTTF) این اس اس دی به 1.75 میلیون ساعت می رسد که آمار قابل توجهی است.

وسترن دیجیتال وعده داده که دمای این اس اس دی با وجود سرعت پردازش بالا از حد 70 درجه سانتی گراد فراتر نخواهد رفت، و کمپانی آن را طوری طراحی کرده که مصرف انرژی آن در حداقل میزان ممکن خود باشد.

اس اس دی WD Black PCIe وسترن دیجیتال قرار است که در نیمه اول سال 2017 وارد بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی