ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم نمایشگر CLEDIS سونی می تواند ابعادی بی انتها داشته باشد

تصویری که در بالا مشاهده می کنید در نظر اول به یک نمایشگر LED غول آسا و یکپارچه می ماند، اما در واقع این سیستم CLEDIS جدید سونی است که از آن در غرفه این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

تصویری که در بالا مشاهده می کنید در نظر اول به یک نمایشگر LED غول آسا و یکپارچه می ماند، اما در واقع این سیستم CLEDIS جدید سونی است که از آن در غرفه این کمپانی در نمایشگاه CES 2017  استفاده شده است.

سیستم مذکور در واقع مجموعه ای از صدها کاشی LED است که در کنار هم نمایشگری غول آسا با کیفیتی باورنکردنی را تشکیل داده اند. هر کاشی این سیستم فقط 17.875 اینچ عرض دارد، و وقتی آن ها را کنار هم بچینید می توانید نمایشگری با ابعاد بی انتها داشته باشید. ابعاد نمایشگر بالا 10.9 در 2.7 متر بوده و از رزولوشن 8K در 2K برخوردار است.

جالب است بدانید که سونی برای دستیابی به تصویر یکپارچه در این نمایشگر از تکنولوژی RGB کمک گرفته. LED های میکروسکوپی این نمایشگر می توانند به رنگ های قرمز، سبز یا آبی نورافشانی کنند و کوچکی آن ها سبب شده که سونی بتواند کنترل کاملی بر تفسیر و پردازش رنگ ها در این نمایشگر داشته باشد.

به ادعای سونی هر کاشی این نمایشگر به تنهایی می تواند حجم رنگی فراتر از استانداردهای تلویزیون های معمولی را به نمایش در بیاورد. مسئول غرفه سونی در همین راستا به خبرنگار گیزمودو اعلام کرد که «ما به سرعت در حال رسیدن به Rec. 2020 هستیم»؛ حجمی از رنگ که تا حالا رسیدن به آن حداقل روی کاغذ غیر ممکن بوده است.

سونی مطمئنا از تکنولوژی به کار رفته در این نمایشگر HDR جذاب درآمدزایی خواهد کرد، ولی متأسفانه هنوز نمی دانیم که تا کی باید منتظر ارائه محصولات مرتبط با آن در بازار باشیم.

کمپانی ژاپنی اعلام کرده که سیستم CLEDIS تا پایان امسال برای کلیه کسب و کارها (و البته مولتی میلیاردرها) در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Morteza
    Morteza | ۱۶ دی ۱۳۹۵

    بالاخره داره به جایگاه اصلیش برمیگرده وقتشه ب کره ای ها نشون بده قدرت دست کیه

  • molavy
    molavy | ۱۶ دی ۱۳۹۵

    خوبه دیگه . یعنی تا ده سال آینده میشه رو هرچیزی یک سری کاشی از اینا کشید. ممکنه سیم ها هم تا اون موقع جمع شده باشن؟

مطالب پیشنهادی