ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی با معرفی تلویزیون پرچمدار A1E Bravia به دنیای OLED قدم گذاشت

همان طور که انتظار می رفت، سونی در نمایشگاه CES از تلویزیون XBR-A1E Bravia با رزولوشن 4K و پنل OLED پرده برداشت، که پرچمدار این کمپانی برای سال 2017 محسوب می شود. با این حساب، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۹

همان طور که انتظار می رفت، سونی در نمایشگاه CES از تلویزیون XBR-A1E Bravia با رزولوشن 4K و پنل OLED پرده برداشت، که پرچمدار این کمپانی برای سال 2017 محسوب می شود. با این حساب، ال جی برخلاف سال های گذشته، رقیب سرسختی را در این بازار در کنار خود می بیند.

sony-a1ebravia-oledtv-1

سونی می گوید فناوری OLED باعث شده «تراز مشکی بی نظیر، رنگ های زنده و غنی، کنتراست داینامیک، تصویری شفاف، و زاویه دید گسترده» در این تلویزیون ها ایجاد شود که البته همه این ویژگی ها در اولدهای ال جی نیز دیده می شوند، اما نسبت به دیگر تلویزیون های LED سونی برتری مشخصی را ایجاد می کنند.

گفتنیست سونی مستقیماً پنل های اولد را تولید نمی کند و احتمالاً LG Display تأمین کننده آنهاست، اما کمپانی ژاپنی از ارائه توضیحات در مورد منبع تأمین نمایشگرها خودداری کرد.

sony-a1ebravia-oledtv-2

این تلویزیون از استاندارد Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند، و چیپ اختصاصی به نام 4K HDR Processor X1 Extreme وظیفه پردازش تصویر را بر عهده دارد. محصول جدید سونی بسیار باریک است، اما نه به اندازه محصولات جدید ال جی که دیشب معرفی شدند.

نکته جذاب دیگر در مورد محصول جدید سونی، این است که هیچ اسپیکری به صورت مجزا در آن دیده نمی شود. در واقع همان طور که ال جی دیسپلی نیز در جریان CES اعلام کرد، صدای این محصول با بهره گیری از فناوری Acoustic Surface از خود پنل نمایشگر بیرون می آید.

sony-a1ebravia-oledtv-3

لازم به ذکر است براویای جدید سونی از سیستم عامل اندروید تی وی پشتیبانی می کند، و می توانید آن را با استفاده از اسپیکر گوگل هوم کنترل نمایید، یا اپلیکیشن های استریم ویدیوی آنلاین را از گوگل پلی دانلود و روی آن نصب کنید.

sony-a1ebravia-oledtv-4

گفتنیست سری A1E Bravia در ابعاد 55، 65 و 77 اینچ عرضه می شود، ولی هنوز قیمت نهایی آنها مشخص نشده. سونی اطلاعاتی در مورد زمان عرضه این تلویزیون ها نیز ارائه نکرد، اما معمولاً محصولات معرفی شده در CES بهار همان سال وارد بازار می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • morshedi
    morshedi | ۱۷ دی ۱۳۹۵

    این کاره ها میدونن تصویر سونی و شارپ با تمام تلویزیون های بازار فرق میکنه.اونا هم خوبن ولی اینا خوبتر

  • مهدی
    مهدی | ۱۶ دی ۱۳۹۵

    دیجیاتو انقدر سنگ الجی رو به سینه نزن. خیلی تابلو هستید.

  • دادا
    دادا | ۱۶ دی ۱۳۹۵

    اوف دلم خواست!

مطالب پیشنهادی