ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی خودرو الکتریکی و موتور سیکلت هوشمند هوندا با تکنولوژی تعادل خودکار

در دنیای پر رقابت امروزی، اکثر خودروسازان دوست دارند که خود را در زمینه تکنولوژی و ایده های نو به عنوان اولین معرفی کنند. کمپانی هوندا با ارایه یک کانسپت جدید در نمایشگاه CES قصد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ دی ۱۳۹۵ | ۰۰:۴۱

در دنیای پر رقابت امروزی، اکثر خودروسازان دوست دارند که خود را در زمینه تکنولوژی و ایده های نو به عنوان اولین معرفی کنند. کمپانی هوندا با ارایه یک کانسپت جدید در نمایشگاه CES قصد دارد خود را به عنوان نخستین سازنده یک خودرو مخصوص اشتراک گذاری مسیر، مطرح کند.

ces-2017-honda-neuv-concept-nadine-filion-3

نام کانسپت NeuV که امروز در لاس وگاس رونمایی شد، از عبارت New Electric Urban Vehicle (خودروی الکتریکی شهری جدید) برگرفته شده است. هوندا با این کانسپت می خواهد اثبات کند که اتومبیل های الکتریکی خودران می توانند بسیار کاراتر و کاربردی تر از آنچه که تصور می شود، باشند.

nuev_2

طبق گفته های هوندا، این کانسپت دو نفره قابل برنامه ریزی بوده و زمانی که مالک به آن نیازی نداشته باشد، می توان از آن برای جابجایی خودکار سایر افراد یا برگرداندن انرژی به شبکه استفاده نمود.

neuv_02

مایک سی (Mike Tsay) مدیر بخش تحقیق و توسعه هوندا در آمریکا در این باره گفته: "ما NeuV را به گونه ای طراحی کرده ایم که با بهینه سازی و درآمدزایی در زمان هایی که مالک به آن نیازی ندارد، برای وی بسیار ارزشمند باشد."

ces-2017-honda-neuv-concept-nadine-filion-2

هوندا در این کانسپت برخی از ویژگی ها و خدمات تعاملی را نیز به نمایش گذاشته است. NeuV به یک موتور احساسی و یک دستیار شخصی خودکار مجهز شده که با فناوری هوش مصنوعی رفتارهای راننده را زیر نظر گرفته و پیشنهادهایی را در زمینه موسیقی با سرگرمی های روزانه به وی مطرح می کند.

اطلاعات لازم نیز از طریق یک صفحه نمایش در اختیار راننده گذاشته شده و یا از او دریافت می شود. نکته جالب اینکه اگر شارژ خودرو در نزدیکی های مقصد تمام شود، مالک می تواند با استفاده از یک اسکیت برد برقی تعبیه شده در جعبه مخصوص مسافت باقیمانده را طی کند.

ces-2017-honda-neuv-concept-nadine-filion-5

در حال حاضر بیشتر خودروسازان به جای بهبود تجربه رانندگی، سرمایه گذاری های زیادی را برای گسترش قابلیت های جانبی محصولاتشان انجام می دهند.

هوندا نیز از این رویه پیروی می کند، به همین جهت با همکاری ویزا (Visa) دمویی از پرداخت هزینه پارک و سوخت گیری از داخل خودرو را نیز به نمایش گذاشت.

gas_station_2

این کمپانی ژاپنی از همکاری خود با دریم ورکس انیمیشن (DreamWorks Animation) نیز خبر داد که می توان از آن به عنوان بخشی از استراتژی هوندا در توسعه اتومبیل های متصل به هم و در نتیجه حل مشکلات ترافیکی و بهبود کارایی خودروها یاد کرد.

هوندا با یک موتورسیکلت خاص نیز در CES حضور پیدا کرده است. این موتورسیکلت با استفاده از دانش رباتیک، توانایی حفظ تعادل خود را داشته و قادر است بصورت ثابت و ایستاده باقی بماند.

جالب آنکه هوندا در مهندسی این موتورسیکلت خارق العاده از تکنولوژی مرسوم ژیروسکوپ استفاده نکرده و روش اسرار آمیز جدیدی را به کار بسته است که هنوز جزییات فنی آن روشن نیست، اما ب ام و نیز چندی پیش در موتور سیکلت کانپست خود از شمایی از تعادل هوشمند را به نمایش گذاشته بود.

hondaselfbalancingmotorcycle-004

با محصولات و دستاوردهایی که هوندا در CES معرفی کرد، این کمپانی ژاپنی به جمع برندهایی چون هیوندای، تویوتا، فورد،آئودی و ب ام و که در این نمایشگاه حاضر بودند، پیوست.

honda-bike

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir
    amir | ۱۷ دی ۱۳۹۵

    پشمام

  • amir
    amir | ۱۷ دی ۱۳۹۵

    تصور ما ایرانیا از هوندا سی جی 125 ? بعد ببین چی زده الان

مطالب پیشنهادی