ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آدیو تکنیکا دو هدفون بیسیم DSR7BT و DSR9BT را بدون DAC رونمایی کرد

Audio-Technica که یکی از معتبرترین تولید کنندگان هدفون در جهان به حساب می آید، در نمایشگاه CES امسال از محصولی منحصر به فرد رونمایی کرده است؛ یک هدفون بیسیم که مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

Audio-Technica که یکی از معتبرترین تولید کنندگان هدفون در جهان به حساب می آید، در نمایشگاه CES امسال از محصولی منحصر به فرد رونمایی کرده است؛ یک هدفون بیسیم که مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ احتیاج ندارد.

DAC یا مبدل صدای دیجیتال به آنالوگ یکی از بخش های ضروری در دستگاه هایی به حساب می آید که از پخش صدا پشتیبانی می کنند و عموماً باید وجود داشته باشد، حال می خواهد داخل هدفون باشد یا تلفن هوشمند.

اما نکته ی جالب اینجاست که سازنده در ساخت دو مدل جدید DSR9BT و DSR7BT سیستم جدیدی به نام Pure Digital Drive را مورد استفاده قرار داده تا هدفون قادر باشد سیگنال دیجیتالی را به شکل مستقیم پخش کند و نیازی به تبدیل آنها به آنالوگ وجود نداشته باشد.

شرکت آلمانی می گوید برای رسیدن به این هدف، فناوری Trigence Semiconductor Dnote را برای ساخت چیپست هدفون های جدید استفاده کرده، یعنی همان روشی که پیشتر هم در سیستم های صوتی کلاریون مشاهده کرده بودیم.

Audio-Technica می گوید استفاده از سیگنال های دیجیتالی به شکل مستقیم نه تنها مصرف انرژی دستگاه را کاهش می دهد، بلکه می تواند به افزایش طبیعی بودن و دقت صدا نیز منجر گردد.

عمده ترین تفاوت دو مدل جدید هم این است که مدل DSR9BT چهار سیم پیچ صدا دارد در حالی که برای مدل DSR7BT تنها یک سیم پیچ در نظر گرفته شده است. برای ساخت دیافراگم هر دو مدل نیز از مواد کربنی شبیه به الماس استفاده شده که میزان دیستورشن پخش صدا را به حداقل می رساند.

هر دو هدفون جدید Audio-Technica قادر هستند موسیقی را هنگام اتصال بلوتوث با نرخ 24 بیت/48 کیلو هرتز و کدک های aptX HD، AAC و SBC دریافت کنند و این رقم هنگام اتصال با سیم به 24 بیت/96 کیلو هرتز افزایش خواهد یافت.

کنترل هدفون های جدید با دکمه های لمسی انجام می شود و از دیگر ویژگی های آنها نیز می توان به NFC اشاره کرد که جفت شدن با ابزارهای دیگر را به مراتب ساده تر می کند.

اما این دو هدفون تنها محصولات جدید شرکت آلمانی نبودند و علاوه بر آنها شاهد رونمایی از مدل SR9 هم بودیم که هدفون پرچمدار سیم دار و گوشی بسته (closed-back) ی Audio-Technica به حساب می آید.

at_sr9

این محصول در حقیقت جانشین مدل MSR7 به حساب می آید، هرچند پیشرفته تر است و در نتیجه قیمت بسیار بالاتری هم دارد. پرچمدار جدید هم مثل مدل های بیسیم سری DSR به دیافراگم ساخته شده از مواد کربنی شبیه به الماس مجهز است و پاسخ فرکانسی آن بازه ای گسترده از 5 هرتز تا 45 کیلوهرتز را شامل می شود.

شرکت سازنده می گوید چنین ویژگی هایی صدای کاملاً حرفه ای، شفاف و متعادل را برای هدفون پرچمدار جدیدش به ارمغان آورده است.

در پایان گفتنی است که فروش هر سه هدفون جدید از ماه آینده با قیمت 349 یورو برای مدل DSR7BT و 599 یورو برای مدل DSR9BT آغاز می شود و سازنده قیمت 549 یورو را نیز برای مدل پرچمدار SR9 در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی