ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با LiquidSky آشنا شوید؛ سرویسی برای گیمینگ ابری رایگان

شرکت LiquidSky طی چند وقت اخیر مشغول جلب توجه برخی از گیمرها به سرویس کلاد گیمینگ خود برای آزمایش آن بوده و حالا به نظر می رسد که این سرویس به همراه چند قابلیت جدید ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

شرکت LiquidSky طی چند وقت اخیر مشغول جلب توجه برخی از گیمرها به سرویس کلاد گیمینگ خود برای آزمایش آن بوده و حالا به نظر می رسد که این سرویس به همراه چند قابلیت جدید آماده شده است.

LiquidSky وعده داده تمام گیمرهایی که از پلتفرم های مبتنی بر مک، ویندوز، اندروید یا لینوکس باشند قادر به استریم بازی های مورد علاقه شان خواهند بود؛ البته چنین وعده ای را پیش تر از کمپانی OnLive نیز شنیده بودیم که در سال 2012، نزدیک به 40 میلیون دلار بدهی به بار آورد و در نهایت طی سال 2015 به تعطیلی کشیده شد. سرویس های گیمینگ ابری مانند PlayStation Now کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند، اما چندان عامه پسند نیستند.

با این همه، با ورود به سال 2017 میلادی، شاید مردم آمادگی بیشتری برای استفاده از گیمینگ ابری داشته باشند. در حال حاضر بیش از 1 میلیون نفر در برنامه بتا LiquidSky ثبت نام کرده اند و این سرویس آزادی عمل بیشتری در قیاس با نسخه های پیشین خود ارائه می دهد. بنابراین حالا گیمرها تقریباً به تمام بازی های موجود برای پلتفرم پی سی، از «لیگ آو لجندز» گرفته تا «اوورواچ» که توسط سرویس های مختلفی مانند «استیم»، «بتل.نت» و «اریجین» ارائه می شوند دسترسی دارند.

controllerwithphonerunningliquidsky-w600

LiquidSky قصد دارد از همان رویکردی بهره ببرد که سبب شد گیمینگ روی موبایل تا این حد محبوبیت یابد؛ رویکرد Free-to-Play. کمپانی مورد اشاره در تلاش است تا مدل تجاری بسیاری از سرویس های استریم موسیقی مانند اسپاتیفای را دنبال کند.

در این صورت، شما باید به تماشای ویدیوهای تبلیغاتی 1 الی 6 دقیقه ای بنشینید تا اعتبار کافی برای تجربه یک ساعته گیم پلی را به دست آورید؛ سیستمی که البته برای بسیاری از پی سی گیمرها، که احتمالاً از پیش سخت افزاری قدرتمند در اختیار دارند چندان کارآمد به نظر نمی رسد.

در نهایت تماشای ویدیوهای 1 الی 6 دقیقه ای، 60 اعتبار «SkyCredit» در اختیار گیمرها قرار می دهد که با آن می توان بازی ها را روی ماشین هایی مجازی با پردازشگر گرافیکی 2 گیگابایتی، سه هسته vCPU و 8 گیگابایت حافظه رم تجربه کرد که قادر به ارائه رزولوشن 1080p با 30 فریم هستند. از سوی دیگر، با 120 اعتبار می توان به سخت افزاری تا دو برابر بهتر برای اجرای بازی ها با رزولوشن 1080p و 60 فریم دسترسی یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی