ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای کاهش مصرف باتری، مک بوک پرو را به نمایشگرهای IGZO مجهز می کند

مشکلات متعددی امسال گریبان سری جدید مک بوک پروهای اپل را گرفته و محققین بر این باورند که 2016 اولین سالی است که خریداری لپ تاپ اپل به هیچ وجه توصیه نمی شود. یکی از ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۵۰

مشکلات متعددی امسال گریبان سری جدید مک بوک پروهای اپل را گرفته و محققین بر این باورند که 2016 اولین سالی است که خریداری لپ تاپ اپل به هیچ وجه توصیه نمی شود.

یکی از دلایلی که در این مهم نقش قابل توجهی داشته، مصرف بیشتر و عمر کمتر باتری نسل جدید مک بوک پروها است؛ طوری که کاربران معتقدند هنگام نمایش تصاویر سنگین و عمیق مصرف به شدت بالا می رود.

بنابراین موسسه آماری IHS اذعان داشته اپل قصد دارد در اولین فرصت ممکن پیش از پایان سال جاری میلادی، به بهره مندی از مواد «ایندیم گالیم روی اکسید (IGZO)» برای نمایشگرهایش روی بیاورد تا مصرف باتری کاهش پیدا کند.

macbookpro2016

این گزارش مدعی است کمپانی های سامسونگ و شارپ روند توسعه صفحات نمایش IGZO برای اپل را آغاز کرده اند و تا نیمه سال 2017 آماده بهره برداری خواهند بود.

گفتنی است استفاده از این مواد در توسعه نمایشگرهای باکیفیت از سال 2012 توسط شارپ آغاز شده، اما تاکنون تنها در چند مدل از تبلت های آیپد اپل به کار گرفته شده است.

موسسه IHS می گوید اپل مجموعاً نزدیک به 9.7 میلیون نمایشگر برای مک بوک پروهایش سفارش داده که در قیاس با 8.8 میلیون واحد استفاده شده در سال 2016 رشد نسبتاً زیادی محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alecferaa
    Alecferaa | ۱۹ دی ۱۳۹۵

    لازم به ذکره که الان دو سه سالی هست که دل در محصولات سری xps از این نوع صفحه نمایش استفاده می کنه

مطالب پیشنهادی