ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تکنولوژی HOLOACTIVE ب ام و؛ فصل مشترک واقعیت مجازی و فیلم های علمی تخیلی [تماشا کنید]

ب ام و این روزها سخت مشغول تاخت و تاز در نمایشگاه خودرو CES است و در قالب کانپست های خود ایده های جنجالی و جالبی را مطرح می کند. پس از معرفی کانسپت آینده ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۲۰

ب ام و این روزها سخت مشغول تاخت و تاز در نمایشگاه خودرو CES است و در قالب کانپست های خود ایده های جنجالی و جالبی را مطرح می کند.

پس از معرفی کانسپت آینده نگرانه "i Inside Future" و مدلی از سری پنج که به تکنولوژی کمک راننده هوشمند مجهز شده است، حالا باید به سراغ معرفی فناوری جدید هالواکتیو ب ام و برویم که معجونی از تکنولوژی های فعلی این خودروساز آلمانی در قالب جدید و جالب است.

bmw-holoactive-touch

ب ام و چندین سال است که از سیستم هدآپ دسیپلی برای نمایش اطلاعات ضرروی بر روی شیشه جلو (در واقع چند متر جلوتر از شیشه جلو) استفاده می کند، همچنین این کمپانی در سال گذشته نسل تازه ب ام و سری هفت را با تکنولوژی گسچر کنترل به بازار فرستاد.

فناوری ای که قدرت تشخیص حرکات دست راننده بهره می برد و به این سبب راننده ب ام و می تواند نه از طریق فشار دادن دکمه یا صحبت کردن بلکه با تکان دادن دست خود و انجام چند ژست تعریف شده نسبت به کنترل برخی کنترل های خودرو اقدام کند.

bmwholoactive-3

حالا اما این دو فناوری با یکدیگر ترکیب شده اند و ماحصل کار نمایشگری مجازی با اسم انحصاری HOLOACTIVE نام گرفته است که می تواند اطلاعات را به شکل شناور و معلق در فضای درونی کابین ترسیم کند، چیزی شبیه به تکنولوژی هولوگرافیک!

cbmw-1

اما نکته جالبتر اینکه راننده می تواند به مدد تکنولوژی ب ام و با حرکات دست و انگشت کلید های مجازی این نمایشگر مجازی را بفشارد و نتیجه عملیات سحر امیز خود را در لحظه ببیند.

برای هرچه واقعی تر شدن کار با این نمایشگر توهمی، صدای کلیک کردن و لمس دکمه های مجازی نیز همزمان با حرکت انگشت سرنشینان در محیط کابین پخش می شود تا به راستی احساسی از لمس یک کنترل مجازی به سرنشینان دست دهد.

bmwholoactivebmw-2

به گفته حاضرین در نمایشگاه CES، این فناوری همین حالا در شکل نمایشی خود نیز کاربردی بی نقص را ارائه می دهد و از این رو ب ام و مصمم است تا هالواکتیو را به یک ویژگی جدید در نسل بعدی خودروهای خود تبدیل کند.

متاسفانه هنوز تصاویر و ویدیو های کاملی از کار با این سیستم توسط رسانه ها منتشر نشده است اما در ویدیو زیر می توانید بیشتر با شمای کلی و مزایای این تکنولوژی آشنا شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی