ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با AcornOS آشنا شوید؛ تلاش ناموفق تیم آیپاد اپل برای طراحی سیستم عامل آیفون

تا به امروز می دانستیم اپل برای ساخت آیفون و iOS اولیه چندین رویکرد متفاوت را آزموده، اما اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار نداشتیم. امروز Sonny Dickson تصاویر و ویدیویی را منتشر ساخته ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

تا به امروز می دانستیم اپل برای ساخت آیفون و iOS اولیه چندین رویکرد متفاوت را آزموده، اما اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار نداشتیم. امروز Sonny Dickson تصاویر و ویدیویی را منتشر ساخته که به ادعای او، نسخه اولیه iOS به نام AcornOS را به نمایش می گذارد.

صفحه نمایش در این سیستم به دو قسمت تقسیم شده که بخش پایینی حلقه کلیک شدنی (Click Wheel) نرم افزاری (مشابه کلیک ویل آیپاد) را در خود دارد، و قسمت بالایی نیز رابط کاربری با ساختار منویی را دقیقاً شبیه آیپاد پیاده سازی می کند.

acornos-0

در این UI علاوه بر گزینه های آشنای «موسیقی» و «بازی»، مواردی برای «شماره گیری» یا «SMS» نیز مشاهده می شوند که امکان برقراری تماس یا ارسال پیام متنی را برای کاربر فراهم می سازند. در ویدیوی زیر نحوه عملکرد این سیستم عامل را می بینید:

دیکسون می گوید وجود پتنت هایی از اپل در سال 2006 مربوط به «دیوایسی با قابلیت چندلمسی» همراه با «کلیک ویل» انتخابی، اعتبار تصاویر و ویدیوی او را تأیید می نمایند. در سال 2005 زمانی که استیو جابز مشغول طراحی آیفون اولیه بود، دو گزینه اصلی را در نظر گرفت: یا آیپاد را توسعه دهد، یا OS X را محدودتر نماید.

او برای اینکه بداند کدام رویکرد نتیجه بهتری را در پی دارد، تیم های iPod و مکینتاش را به جان یکدیگر انداخت و کل عملیات تحت مدیریت «تونی فادل» و «اسکات فرستال» به اجرا درآمد. AcornOS که امروز شاهدش هستیم، حاصل کار تیم iPod است که البته نتوانسته رضایت جابز را جلب نماید.

«فادل» پیش از این گفته بود «بزرگ ترین مشکل در مورد موبایل مبتنی بر آیپاد، کوچک بودن صفحه نمایش و کلیک ویل سخت افزاری بود» و این تصاویر نیز نشان می دهند آنها نتوانسته بودند خلاقیت کافی را به کار گیرند، چون هیچکس از کلیک ویل برای وارد کردن اعداد یا متن استفاده نمی کند.

به هر تفسیر، «فادل» درست می گوید؛ گاهی اوقات برای اینکه چیزی را دور بیاندازیم، باید ابتدا امتحانش کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر
    امیر | ۱۸ دی ۱۳۹۵

    کار کردن باهاش خیلی سخته. هم بهتر رد شده...?

مطالب پیشنهادی