ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیشرفت
کسب و کار

اهدافی که کسب و کار و زندگی شما را در سال جدید بهبود می دهند

از آنجایی که تقریبا دو ماه به سال نو مانده، برای ایجاد تغییر در زندگی و بهبود دادن کسب و کارتان خوب است که از همین حالا مواردی که باید تغییر داد را شناسایی کنید ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

از آنجایی که تقریبا دو ماه به سال نو مانده، برای ایجاد تغییر در زندگی و بهبود دادن کسب و کارتان خوب است که از همین حالا مواردی که باید تغییر داد را شناسایی کنید و نقاط ضعف و قوت تان را بیابید و با توجه به آن ها، برنامه ی مدونی برای سال جدید بریزید.

  1. نظم

نظم در زندگی همان قدر اثر می گذارد که در کسب و کار. از هر چیزی که به کسب و کارتان اضافه نمی کند دوری کنید. از کاغذ بازی ها گرفته تا ایده های بیهوده ای که به کار گرفته اید. رها کردن این چیز ها در ابتدا سخت است اما برای پیشرفت تان ضروری است.

  1. سرمایه گذاری

این روزها بازار سهام قابل اعتماد نیست. اما راه های بسیار دیگری برای سرمایه گذاری وجود دارد. هر ماه میزانی از سود حاصل از درآمد تان را در حساب کسب و کارتان بریزید. با این کار در زمان کمی، تغییرات اساسی در کار تان خواهید دهید. برای مثال مبلمان شرکت را عوض کنید، کارت های ویزیت شرکت را با طراحی جدید ارائه دهید، محصول تان را گسترش دهید و یا بازاریابی را بهتر کنید و ...

  1. کمتر کردن مخارج

پس انداز کردن

راه جدیدی برای کم کردن هزینه ها در سال جدید بیابید. با اعضای تیم تان ساعتی را به بارش فکری اختصاص داده و راه حل هایی برای مشکلات قدیمی بیابید. کارهایی مانند کم کردن هزینه های ظروف پذیرایی و استفاده کردن از سرویس های مجانی برای برقراری کنفرانس ها می توانند در کم کردن مخارج سالانه اثر زیادی ایجاد کنند. با این کار پول بیشتری را برای گسترش کسب و کارتان اختصاص می دهید.

  1. استراحت

معمولا کارآفرینان از این مورد غفلت می کنند. یک روز استراحت را به تقویم تان اضافه کنید. اگر کسب و کار تان خوب پیش رفته می توانید چند روزی را به خود استراحت دهید. اگر به خوبی پیش نرفته، با مرخصی رفتن، از محیط فاصله گرفته و با ایده های تازه تری به کار بر می گردید.

  1. ساماندهی

با نزدیک شدن به سال نو، زمان پرداخت مالیات نیز می رسد. این زمان می تواند برای کسب و کارهای کوچکی که به سختی از پس هزینه ها بر می آیند دوره ی پرفشاری باشد. اما از این زمان استفاده کنید و سابقه ی مالی تان را مرتب کنید و پروسه هایی را برای سال جدید در نظر بگیرید تا سال کم استرسی را نسبت به قبل داشته باشید.

  1. گسترش کار

تعداد مشتری های سال آینده یا محصولی که به بازار می دهید را برای خود مشخص کنید. تاکتیک های تبلیغاتی خود را تغییر دهید، روابط جدید برقرار کنید و به دنبال بازارهای متفاوتی باشید. حتی اگر فکر می کنید کسب و کارتان ظرفیت بیشتری ندارد، پرس و جوی بیشتر از مشتری ها به جذابیت شما می افزاید.

  1. کمک کردن

کمک کردن

کمک کارآفرینان به خیریه ها اثر عظیمی بر جامعه می گذارد. از طرفی راه خوبی برای پیدا کردن مشتری های بالقوه می باشد. می توانید حامی تیم های لیگ شوید و یا خدمات یا محصولات مجانی به دیگر مراسم های خیریه ها اختصاص دهید.

اگر شما یک استارتاپ جدیدی هستید و نمی توانید پول زیادی به خیریه ها دهید کارهای دیگری نیز برای جامعه می توانید انجام دهید و مطمئنا رسانه ها به دنبال دلیل کار شما خواهند آمد. برای مثال جمع آوری زباله از پارک ها، مرتب کردن کتاب های کتابخانه ی عمومی و یا برقراری مراسم های مدارس یا مساجد.

  1. مثبت اندیشی

اکثر کارآفرینان برای لذت کار وارد آن می شوند. با این حال چه در اواخر سال اول چه در پانزدهمین سال ممکن است احساس خستگی به شما دست دهد. از این رو در سال جدید به این فکر کنید که چرا کارتان را دوست دارید. چند تا از دلایل می تواند از این قرار باشد: کار کردن برای خودتان، ساعت کاری انعطاف پذیر و یا دنبال کردن آرزوهای تان. به آن دلایل فکر کنید تا دوباره از کار تان لذت ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی