ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپراتور AT&T می خواهد با ایجاد ارتباط بین خودروها تصادفات را کاهش دهد

متخصصین امر اعتقاد دارند یکی از راه های کاهش احتمال تصادفات فراهم آوردن امکان ارتباط خودروی شما با اتومبیل های اطراف است، یعنی همان قابلیتی که AT&T می خواهد فراهم آورد. Joe Mosele یکی از ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

متخصصین امر اعتقاد دارند یکی از راه های کاهش احتمال تصادفات فراهم آوردن امکان ارتباط خودروی شما با اتومبیل های اطراف است، یعنی همان قابلیتی که AT&T می خواهد فراهم آورد.

Joe Mosele یکی از مقامات این شرکت با انجام مصاحبه ای در نمایشگاه CES 2017 می گوید چنین اتفاقی را می توان مهم ترین تحول صنعت خودروسازی در 100 سال اخیر به حساب آورد.

آقای Mosele می گوید اپراتور AT&T پیش از این هم تلاش برای هوشمند سازی خودروها را در سابقه ی خود دارد، از جمله با توسعه دادن قابلیت هایی مثل قفل یا باز کردن درب اتومبیل از راه دور و آوردن وای-فای به داخل خودروی شخصی کاربران.

اما حالا این اپراتور آمریکایی پا را یک قدم فراتر گذاشته و در همکاری با فورد و Delphi قصد دارد از طریق شبکه ی LTE، امکان ارتباط بین خودروها را فراهم آورد، پلتفرمی که V2X (مخفف ارتباط خودرو-با-هرچیز) نام دارد.

مقام AT&T می گوید دولت می تواند با استفاده از ابزارهای خود، گسترش چنین قابلیتی در خودروهای قدیمی را سرعت بخشد، چرا که بر اساس بررسی های انجام گرفته اگر خودرو قادر باشد احتمال وقوع تصادفات را در ارتباط با اتومبیل های اطراف محاسبه و اطلاع دهد، این موضوع به کاهش آمار صدمات و خسارات خواهد انجامید.

البته باید توجه داشت که حتی اگر خودرو هم احتمال وقوع تصادف را به راننده اطلاع دهد، باز هم عامل خطای انسانی وجود دارد و ممکن است شخص قادر نباشد به موقع از خود واکنش مناسب نشان دهد.

آقای Mosel در پاسخ به این تردید می گوید بالاخره روزی می رسد که عملکرد رانندگی را هم به طور کامل به خودروها بسپاریم و جامعه ای را شاهد باشیم که هیچ نیازی به رانندگی انسان ها در آن وجود نداشته باشد، هرچند چنین روزی در آینده ی بسیار نزدیک اتفاق نخواهد افتاد.

در پایان گفتنی است که AT&T مدتی است پروژه هوشمند سازی شهر ها را در دست دارد که امکان ارتباط با خودروها هم بخشی از آن به حساب می آید. این پروژه سال گذشته در شهر های آتلانتا، جورجیا، دالاس و شیگاکو پرده برداری شده بود و به زودی به شهر های دیگر هم گسترش خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی