ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فولکس واگن هم دستیار صوتی الکسا را به اتومبیل های خود می آورد

به نظر می رسد فورد تنها کمپانی سازنده اتومبیل نیست که قصد دارد از دستیار صوتی آمازون الکسا در خودروهایش بهره ببرد؛ چرا که فولکس واگن هم از برنامه های مشابهی خبر داده است. اتومبیل ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

به نظر می رسد فورد تنها کمپانی سازنده اتومبیل نیست که قصد دارد از دستیار صوتی آمازون الکسا در خودروهایش بهره ببرد؛ چرا که فولکس واگن هم از برنامه های مشابهی خبر داده است. اتومبیل های مجهز به الکسای فولکس واگن، تقریباً به تمام امکانات اسپیکر اکو دسترسی دارند اما این کمپانی، قابلیت های مخصوصی برای اتومبیل را نیز به آن افزوده است.

پیش از هر چیز، می توانید از الکسا بخواهید که وضعیت اتومبیل را شرح دهد؛ قابلیتی که به هنگام عدم حضور شما در خودرو می تواند بسیار کاربردی باشد. به عنوان مثال می توانید اطلاعاتی نظیر قفل بودن یا نبودن اتومبیل، میزان سوخت باقی مانده و مقدار مسافتی که می توان با آن پیمود را از الکسا بخواهید. علاوه بر این، امکان قفل یا باز کردن اتومبیل به کمک الکسا و نیز به صدا در آوردن آژیر برای یافتن آن نیز میسر شده است.

گفتنی است که الکسا حتی می تواند در خرید روغن موتور و شیشه پاک کن و چیزهایی از این دست هم به شما کمک کند؛ چرا که تمام دارندگان این اتومبیل ها باید شبکه Car-Net فولکس واگن برای دسترسی به دستیار آمازون متصل باشند و همین مسئله سبب می شود تا این دستیار صوتی، با تمام تجهیزات مورد نیاز اتومبیل آشنایی داشته باشد.

مسلماً الکسا در امر مسیریابی هم می تواند به کمک رانندگان بیاید. اگر در خانه باشید، می توانید مسیر مشخصی را از الکسا بخواهید و سپس، این مسیر به اتومبیل شما فرستاده می شود. همچنین در صورتی که در حال گوش سپردن به موسیقی در خانه باشید، می توانید متوقفش کرده و سپس به کمک الکسا، آن را از ادامه در اتومبیل گوش کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی