ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیاره زیبای ما؛ جدیدترین عکس کره زمین از دید سیاره مریخ

مدارگرد شناسایی سیاره مریخ که متعلق به سازمان هوافضای ناسا است طی آزمایش دوربین اخیرش تصویر جدیدی را به ثبت رسانده که در واقع نمای جذاب و دیدنی از سیاره اختصاصی انسان و قمر کوچکش را ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

مدارگرد شناسایی سیاره مریخ که متعلق به سازمان هوافضای ناسا است طی آزمایش دوربین اخیرش تصویر جدیدی را به ثبت رسانده که در واقع نمای جذاب و دیدنی از سیاره اختصاصی انسان و قمر کوچکش را از فاصله 205 میلیون کیلومتری نشان می دهد.

برای تنظیم دوربین HiRISE کارگذاری شده روی این مدارگرد، اخترشناسان به تصویری متفاوت از سطح سرخ مریخ نیاز داشته اند؛ بنابراین چه گزینه ای بهتر از کره سبز-آبی و جذاب خودمان.

با نگاه به این تصویر می توان به راحتی قاره ها و اقیانوس ها را از یکدیگر تفکیک کرد. بخش کوچکی که تقریباً در میانه تصویر دیده می شود، قاره استرالیا است و گوشه جنوب شرقی آسیا نیز کنار آن دیده می شود. نقطه سفید رنگ پایین تصویر قطب جنوب بوده و سایر سفیدی ها ابرهای پیرامون سیاره هستند.

ergrcnvrqblnndqhu3cn-w600

گفتنی است این تصویر با ترکیبی از دو عکس مجزا به دست آمده تا در عین حال هر دو سیاره زمین و ماه روشن دیده شوند. در واقع حین زمانی که از دید مریخ ماه نورانی و نزدیکتر دیده شود، کره زمین نسبتاً تاریک خواهد بود و البته دورتر به نظر خواهد رسید.

فاصله واقعی زمین تا ماه نزدیک به 370 هزار کیلومتر است که در این تصویر به چشم نمی خورد.

برای اوج لذت تماشای این عکس و ریز شدن در جزئیات و وسعت کهکشانی که در آن قرار داریم، شنیدن موسیقی زیبای An End Once and For All اثر Sam Hulick پیشنهاد می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • toys
    toys | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    یه نقطه از پوچی توی بی نهایتیم

  • ParsaRt
    ParsaRt | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    اسم آهنگ An end Once And For All هست. تو متن اشتباه نوشته شده

    • حسین آدینه
      حسین آدینه | ۲۰ دی ۱۳۹۵

      ممنون اصلاح شد

مطالب پیشنهادی