ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارپ تولید نمایشگرهای OLED آیفون های آتی را بر عهده می گیرد

همان طور که اطلاع دارید، کمپانی فاکسکان چندی پیش شرکت ژاپنی شارپ را خرید، و به نظر می رسد این خرید بی دلیل نبوده. به گزارش دیجی تایمز، فاکسکان قصد دارد خط تولید پنل های OLED ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۵

همان طور که اطلاع دارید، کمپانی فاکسکان چندی پیش شرکت ژاپنی شارپ را خرید، و به نظر می رسد این خرید بی دلیل نبوده. به گزارش دیجی تایمز، فاکسکان قصد دارد خط تولید پنل های OLED را در کارخانه محل ساخت آیفون پیاده سازی کند.

طبق اخبار موجود، تمامی تولیدات OLED این واحد در ساخت مدل های آتی آیفون به کار خواهند رفت. خبرگزاری Nikkei ژاپن می گوید:

شارپ قصد دارد 100 میلیارد ین (864 میلیون دلار) برای ساخت خط تولید OLED در کارخانه فاکسکان الکترونیکس در شهر ژنگژو واقع در شمال چین هزینه کند.

با این حال، واحد مذکور تا زمان عرضه آیفون های 2017 به بهره برداری نخواهد رسید، زیرا تولید آزمایشی آن برای سال 2018 یا 2019 برنامه ریزی شده، بدین ترتیب پنل های ساخت شرکتی دیگر برای آیفون 8 به کار گرفته خواهد شد.

گفتنیست در سپتامبر سال گذشته، خبر از گفتگوی اپل و شارپ برای تأمین پنل های OLED آیفون 8 به گوش می رسید و مدیرعامل شارپ در این رابطه اظهار داشت به خاطر حجم کم تولید، تنها یکی از مدل های آیفون در سال جاری به این نوع نمایشگرها مجهز خواهد بود.

البته کم نیستند شرکت هایی که تمایل دارند برای اپل پنل OLED تولید نمایند؛ هم اکنون 95 درصد از بازار این محصول در اختیار سامسونگ قرار دارد و ال جی نیز در نظر دارد حجم تولیداتش را در این بخش افزایش دهد. ژاپن دیسپلی نیز که از دیگر بازیگران این عرصه به شمار می رود با دریافت بودجه های دولتی تلاش دارد بر میزان تولیداتش در این بخش بیافزاید.

در حال حاضر اپل از این پنل ها تنها در ساعت هوشمند تولیدی اش استفاده می کند اما انتظار می رود که آیفون های امسالش را به تکنولوژی یاد شده مجهز نماید و بعدها آن را در دیگر مدل های آن به خدمت بگیرد. این شرکت همچنین مشغول تست نمایشگرهای OLED برای استفاده در مک بوک های تولیدی اش است.

همانطور که احتمالا می دانید تولید پنل های OLED هزینه بر است اما همزمان مزایایی هم دارد؛ برای نمونه ضخامت این پنل ها باریک تر است و از نظر میزان مصرف انرژی هم مقرون به صرفه تر هستند. علاوه بر این موارد، رنگ سیاه ایجاد شده در آنها تیره تر است و رنگ ها طراوت بیشتری را از خود نشان می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    اینم کشت خودشو

مطالب پیشنهادی