ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم کامپیوترهای مک از بازار به کمترین میزان در 5 سال اخیر رسیده است

مدتی پیش خبر رسید کاهش میزان فروش آیفون درآمد تیم کوک را کاهش داده و حالا خبر می رسد اتفاق مشابهی هم در بازار کامپیوترهای مک در حال رخ دادن است. به گزارش نشریه Computerworld ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۰

مدتی پیش خبر رسید کاهش میزان فروش آیفون درآمد تیم کوک را کاهش داده و حالا خبر می رسد اتفاق مشابهی هم در بازار کامپیوترهای مک در حال رخ دادن است. به گزارش نشریه Computerworld سهم اپل از بازار کامپیوترها در ماه اخیر به کمترین رقم در 5 سال اخیر رسیده است.

مبنای این خبر گزارش موسسه تحقیقاتی Net Applications است که می گوید سیستم عامل macOS حالا روی تنها 6.1 درصد از کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که این میزان سال گذشته 7 درصد بود و در آوریل 2016 به 9.6 درصد افزایش یافته بود.

اما ناگهان با رسیدن به پایان سال 2016 با کاهش آمار به 6.1 درصد مواجه می شویم که کمترین رقم از آگوست سال 2011 به حساب می آید. هرچند کاهش میزان استفاده توسط کاربران الزاماً به معنای کاهش فروش محصول نیست، اما آمارهای ثبت شده توسط خود اپل هم از دست دادن سهم بازار را تایید می کنند.

این شرکت در اکتبر سال 2016 گزارش داده بود 4.9 میلیون کامپیوتر مک به فروش رسانده که نسبت به بازه ی مشابه در سال گذشته 14 درصد کمتر است و این روند نزولی برای 4 دوره ی 3 ماهه ادامه داشته است.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که در ماه های قبل از آن نرخ افزایش فروش کامپیوترهای مک عموماً از کامپیوترهای PC و حتی نرخ متوسط پیشرفت صنعت تولید کامپیوتر عموماً بالاتر بوده است.

البته نباید فراموش کنیم در سالهایی که اپل به سرعت کامپیوترهای مک را به فروش می رساند، این دستگاه ها عملکرد پایداری داشتند در حالی که مایکروسافت همان زمان تلاش می کرد مشکلات ویندوز 8 و دیگر سیستم عامل های ناموفق را مرتفع نماید.

اما حالا پس از سالها که شاهد بروزرسانی جدید از اپل نبودیم، این شرکت بالاخره نسل جدید لپ تاپ های خود را به بازار عرضه کرده که به دلیل قیمت بالا و امکانات نه چندان مناسب صرفه خرید چندانی ندارند.

حالا با عملکرد ناموفق اپل، فرصتی برای سیستم عامل های رقیب فراهم شده تا کاربران این پلتفرم را به سوی خود جلب نمایند، از جمله لینوکس که به گزارش Net Applications ظرف مدت اخیر سهم خود را در بازار 2.2 درصد افزایش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Hossein Azad
    Hossein Azad | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    کلا مطالب رو هر جوری میشه به نفع اپل و ضد مایکروسافت انتشار میدید و کاملا سلیقه ای ترجمه میشن. الان پاراگراف بعد از ویندوز 8، که گفته
    They seem to have found more acceptance with Windows 10, which is good news for Redmond, but not for Cupertino.
    کجای متن شما ترجمه شده؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی