ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از سرگیری برنامه پرتاب موشک اسپیس اکس به تعویق افتاد

اواخر فصل تابستان بود که یکی از موشک های کمپانی اسپیس اکس در حین پرتاب منفجر شد و ضرری معادل با 200 میلیون دلار را متوجه سازمان خصوصی ایلان ماسک کرد. بعد از ماه ها ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

اواخر فصل تابستان بود که یکی از موشک های کمپانی اسپیس اکس در حین پرتاب منفجر شد و ضرری معادل با 200 میلیون دلار را متوجه سازمان خصوصی ایلان ماسک کرد.

بعد از ماه ها بلاتکلیفی و مشکلات پیرامون این اتفاق که گریبان اسپیس اکس را محکم گرفته بود، اواسط هفته گذشته باخبر شدیم که این شرکت قصد دارد از 8 ژانویه (نوزدهم دی ماه) روند پرتاب موشک های خودش را از سر بگیرد.

اما در حالی که بیستمین روز از ماه دهم سال را سپری می کنیم، قیام مجدد موشک های اسپیس اکس شروع نشده و گفته می شود این اتفاق به تعویق افتاده است.

کمپانی iridium به عنوان موسسه همکار اسپیس اکس در توییت جدیدی اعلام کرده از سر گیری عملیات های پرتاب موشک این سازمان از 14 ژانویه (بیست و پنجم دی ماه) دنبال خواهد شد.

دلیل این تاخیر چیست؟ وضعیت آب و هوای پایگاه فضایی وندنبرگ طی روزهای آتی مساعد نیست و بارندگی شدید با وزش تند باد برای محدوده مربوطه پیش بینی شده است.

در نتیجه اسپیس اکس و ایریدیوم که دوست ندارند هرگز اتفاقی مشابه با حادثه شهریور ماه رخ دهد، برنامه پرتاب را به تعویق انداختند تا ضمن انتظار برای آرام شدن جو هوایی، روند تغییر در مکانیزم سوخت رسانی را نیز در فرصت مناسب تری تحت بررسی قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی