ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیر
کسب و کار

به کار بستن این پنج نکته، توان مدیریتی شما را ارتقاء می دهد

مدیریت جوانب زیادی دارد که هر مدیری را به تعلیم دیدن بیشتر وا می دارد. مدیریت موثر، چالش برانگیز است. از این رو اگر به دنبال آموزش بیشتر باشید، حتماً با فراوانی موضوعاتی که در این ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

مدیریت جوانب زیادی دارد که هر مدیری را به تعلیم دیدن بیشتر وا می دارد. مدیریت موثر، چالش برانگیز است. از این رو اگر به دنبال آموزش بیشتر باشید، حتماً با فراوانی موضوعاتی که در این علم وجود دارد مواجه می گردید. در ادامه پنج مورد از اساسی ترین آنها را برای شما آورده ایم:

عدم اجتناب از کشمکش ها

دوری از کشمکش ها کار سختی نیست، چه بسا یک مدیر لایق و با سیاست مستقیما با مشکلات مربوط به مدیران دیگر، کارمندانش و مشتری ها رو به رو می شود. این کار، مهارت یک مدیر را در حل این چالش ها نشان می دهد.

وقت گذاشتن در جایی که لازم است نه در جایی که مدیر دوست دارد

اکثر مدیران آزادی عمل گسترده ای دارند، از این رو می توانند پروژه ی کاری دلخواه شان را انتخاب کنند. هرکسی در درون خود تمایلاتی نسبت به کارهایی دارد. زمانی که آزادی عمل نیز وجود داشته باشد، مقابله با تمایلات سخت می شود.

برای مثال مدیری که به بازاریابی ورزشی (شاخه ای از بازاریابی که متمرکز بر ارتقاء رخداد ها و محصولات ورزشی تیم هاست) علاقه دارد و از ارتباط با کارمندان خوشش نمی آید، نمی تواند بخش ارتباط با کارمندان را حذف کند و به انتظار موفقیت بنشیند. همه ی مدیران با چنین موقعیت هایی مواجه می شوند اما مدیر موفق آن است که بتواند بین آنها تعادل برقرار کند.

مقابله با تمایلات درونی

قبول کنید که به عنوان یک انسان به سمت کسانی متمایل می شوید که آنها را دوست دارید. گاهی از کار با برخی از کارمندان واقعا لذت می برید و برعکس، کسانی وجود دارند که سخت می شود به آنها نفوذ کرد. اما به یاد بسپارید که ممکن است خیلی از همین کارمندان دسته ی دوم باهوش و ارزشمند باشند. به عنوان یک مدیر باید کاملا منصفانه عمل کنید.

انجام دادن پروژه هایی که مورد نیاز هستند و محول کردن باقی به دیگران

تحویل کار

محول کردن کارها به تعادل نیاز دارد. اگر همه ی کارها را خودتان انجام دهید، رسما خود را در کار مدفون کرده اید. اگر همه ی کارها را به کارمندان تان محول کنید؛ آن ها را تحت فشار قرار می دهید. یافتن این تعادل یکی از چالش های مدیریت است.

باید برای هر پروژه ای به دقت فکر کنید. این که یک پروژه را همیشه به یک صورت انجام دهید، کار هوشمندانه ای نیست. بهتر است در تصمیمات تان از قدرت کارمندان نیز استفاده کنید.

کمک به رشد کارمندان

زمان زیادی برای رشد کارمندان لازم است، اما بهترین مدیران این زمان را اختصاص می دهند. مطالعات زیادی در این مورد صورت گرفته و نتیجه این بوده است که آموزش و رشد کارمندان هم بسیار با ارزش است و هم به شدت مورد اهمال واقع می شود. مدیرانی که زمان لازم برای این کار را می گذارند هم مورد تحسین کارمندان قرار می گیرند و هم باعث بالا رفتن بهره وری کارمندان می شوند.

در پایان باید گفت مدیریت، نظامی چند واقعیتی است که ترکیبی از چند مهارت مختلف را در بر می گیرد. امیدواریم با به کار گیری موارد فوق، بتوانید به مدیری قوی تر تبدیل شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    "عدم اجتناب از کشمکش ها" به نوعی فرار از زیر بار مسئولیته.

مطالب پیشنهادی