دیجیاتو استخدام می کند

شوک مایکروسافت به دارندگان اکس باکس وان؛ ساخت Scalebound متوقف شد

پس از توقف پروژه های گوناگون اکس باکس وان توسط مایکروسافت، تقریبا به این نتیجه رسیده ایم که آمریکایی ها سیاست سونی نسل هفتم را پیش گرفته اند. چون همانگونه که احتمالا می دانید، بعضی از بازی های معروف پلی استیشن 3 هیچگاه به مرحله عرضه نرسیدند و دقیقا همین مسئله را داریم با اکس باکس وان می بینیم.

بعد از توقف ساخت Fable Legend و روند نامشخص توسعه Phantum Dust، حالا نوبت به Scalebound رسیده است تا کنسل کردنش طرفداران را شوکه کند. ساعات پیش بود که وب سایت کوتاکو با استناد به منابع داخلی، از به بن بست رسیدن پروسه تولید Scalebound و امکان کنسل شدنش گفت.

چندین دقیقه نگذشت که بقیه سایت های معروف هم پشت بند گزارش کوتاکو، به پوشش این شایعات عجیب پرداختند و از آن صحبت کردند. همین هیاهوی به راه افتاده بین کاربرهای فضای مجازی کافی بود تا مایکروسافت طی یک بیانیه رسمی به تمام احتمالات پایان داده و توقف تولید Scalebound را تایید نماید:

پس از بررسی های محتاطانه، استودیوهای مایکروسافت به این نتیجه رسید که به توسعه Scalebound پایان دهد. ما به سختی تلاش می کنیم تا بازی های فوق العاده ای را برای امسال به انتشار برسانیم؛ Halo Wars 2 ،Crackdown 3 ،State of Decay 2 ،Sea of Thieves و بقیه تجربه های عالی که خواهید دید.

اکنون سوال اینجاست آیا با رفتن مایکروسافت، توسعه دهنده می تواند خودش با کمپانی دیگری مشارکت کرده و عنوانش را بسازد؟ جواب به این پرسش وابسته به داشتن IP است و همچنان معلوم نیست از بین طرفین، حقوق ساخت Scalebound را کدام یک دارند. خود آمریکایی ها هم پیرامون این قضیه حرف نزده اند.

البته با توجه به این که طی سال های گذشته مایکروسافت معمولا هنگام همکاری با توسعه دهندگان شخص ثالث نام تجاری بازی ها را به خود سازندگان می سپرد، ممکن است Scalebound از این دسته عناوین باشد. اما خب، مسئله کنونی این نیست که شاید سال های آتی ساخته Platinum Games به چرخه توسعه بازگردد.

مایکروسافت یکی از بزرگترین برگ برنده های سال 2017 را از استودیویی که با ساخت سری بایونتا توانایی هایش را به تماشا گذاشت، از دست داد. فقط امیدواریم تا مشکلی برای خود Platinum Games پیش نیاید. چون تیم اصلی آن ها به رهبری کامیا، خالق دویل می کرای، مسئولیت ساخت Scalebound را به عهده داشت.

حرف از کامیا شد، Shinobi602 که به عنوان یکی از معروف ترین اینسایدرهای صنعت بازی های ویدیویی او را می شناسند هم گفته که کارگردان Scalebound مدتی به واسطه سلامت روانی اش از پروسه ساخت دور بود. بد نیست بدانید تیم دوم استودیوی Platinum Games روی بازی دیگری با نام Nier: Automata فعالیت می کند.

این عنوان که اتفاقا با بازخوردهای خوبی مواجه شده برای پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی عرضه می شود. امیدواریم با شفاف سازی های آینده، اطلاعات بیشتری از علت توقف تولید Scalebound به دست بیاوریم و ببینیم برای چه مایکروسافت یکی از بزرگترین بازی هایش را کنسل نمود.

جالب اینجاست چند سال پیش هم سونی به توسعه یکی از عظیم ترین پروژه های خود که مسئولیت ساختش را استودیوی معروف سانتامونیکا، سازنده God of War، به عهده داشت پایان داد. نتیجه این تصمیم نه تنها به رفتن چندین کارمند کلیدی ختم شد، بلکه با توجه به شایعات تولید این عنوان نیمه تمام نزدیک 100 میلیون دلار هزینه رو دست ژاپنی ها گذاشت.

از سراسر اینترنت

مطالب مرتبط

Xbox One S نسبت به اکس باکس معمولی قدرتمند تر خواهد بود

ظاهرا تفاوت مدل Xbox One S با اکس باکس وان معمولی تنها به ابعاد کوچ تر ختم نمی شود. صرف از نظر از کاهش 40 درصدی اندازه مدل جدید اکس باکس و قرار گیری منبع تغذیه در داخل کنسول، این مدل معدود تفاوت های سخت افزاری ای هم نسبت به برادر بزرگ ترش دارد. در مدل S،... ادامه مطلب

از ماه آینده، امکان مبارزه در بخش آنلاین نسخه های اکس باکس ماینکرفت فراهم می شود

بنابر اعلامیه رسمی دو استودیوی 4J و موجانگ و نیز کمپانی مایکروسافت، از ماه آینده حالتی رقابتی به نسخه اکس باکس وان و اکس باکس 360 بازی ماینکرفت اضافه خواهد شد که امکان مبارزه با دیگر بازیکنان را به صورت آنلاین یا آفلاین فراهم می آورد. این بخش جدید که Battle نام دارد، یکی از مینی... ادامه مطلب

جزئیات آپدیت Creators برای اکس باکس وان اعلام شد؛ سرعت بیشتر در دستور کار

رابط کاربری (همان داشبورد) کنسول اکس باکس وان با تصور الزام حضور کینکت و برخی از سیاست های اولیه نادرست مدیران اسبق این تیم طراحی شد. اما به مرور زمان اکس باکس تحت مدیریت افرادی مانند «فیل اسپنسر»، «لری هرب» و «مایک ایبارا» از رویکردهای مهاجمانه سابق دست کشیده و به خوبی رو به ترقی و... ادامه مطلب

دست نگه دارید؛ پلی استیشن 4 و اکس باکس وان نخرید

کنسول بازی های ویدیویی یکی از محصولاتی است که تا بعد از چرخه حیات خود نیز فروش قابل قبولی دارد. می توان گفت که فروش یک کنسول هرگز متوقف نمی شود، مگر آنکه دیگر تولید و یافت نشود. همانطوری که فروش پلی استیشن 2 تا همین چند وقت پیش همچنان ادامه داشت! با گذشت نزدیک... ادامه مطلب

آیا بازی های اولین اکس باکس روی اکس باکس وان اجرا خواهند شد؟ اسپنسر پاسخ می دهد

Backward Compability قابلیت جدیدی است که از سوی مایکروسافت و در E3 امسال، معرفی شد و به کاربران اکس باکس وان اجازه می دهد بازی های اکس باکس 360 را به راحتی روی کنسول جدید خود اجرا کنند. پروسه ای که طی می شود تا بازی های نسل پیش روی نسل جدید اجرا شوند پیچیده است... ادامه مطلب

مدفون و از یاد رفته؛ نگاهی بر تاریخچه غم انگیز برخی از بازی های کنسل شده

در صنعت بزرگ بازی های ویدیویی، پروژه ها به دلایل گوناگونی ممکن است کنسل شوند. بعضی از مواقع علت این مسئله در بیانیه ای رسمی اعلام می شود و گاه، هیچوقت پی نمی بریم که بازی محبوب و مورد انتظارمان چرا به چنین سرنوشت شومی دچار شده است. فرقی هم ندارد که بازی نتوانسته با... ادامه مطلب

نظرات ۶

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود