ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و راه اندازی مرکز پیشرفته تولید سرور و دیتاسنتر در خاک آمریکا

اپل قصد دارد تولید کامپیوتر را در خاک ایالات متحده آغاز کند؛ البته تولیدات این کارخانه از سری مک نیستند. طبق اسناد جدید، مشخص شده که این کمپانی می خواهد از واحد موجود در شهر میزا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

اپل قصد دارد تولید کامپیوتر را در خاک ایالات متحده آغاز کند؛ البته تولیدات این کارخانه از سری مک نیستند. طبق اسناد جدید، مشخص شده که این کمپانی می خواهد از واحد موجود در شهر میزا واقع در ایالت آریزونا برای تولید سرورها و دیتاسنترهایی بهره گیرد که در دیگر مراکز اپل استفاده خواهند شد.

برنامه اهالی کوپرتینو به تازگی از طریق اسناد ثبت شده در نهادهای قانونی شهر میزا و انتشار آنها از سوی دفتر ثبت فدرال به اطلاع خبرگزاری ها رسیده. اپل قصد دارد مجوز تولید محصولات نهایی و کامل را در این شهر از مرکز مناطق آزاد تجاری آمریکا دریافت دارد.

البته این کمپانی در حال حاضر مجوز تولید قطعات مورد استفاده در لوازم الکترونیکی مصرفی را در منطقه ویژه میزا در اختیار دارد، اما کسب تأییدیه فوق امکان واردات قطعات مورد نیاز برای ساخت دیتاسنترها را بدون پرداخت حق تعرفه گمرکی میسر خواهد ساخت.

apple-mesa-facility

طبق اخبار موجود، اپل می خواهد از مرکز میزا برای تولید سرورهایی استفاده کند که در دیگر مراکز داده در سرتاسر ایالات متحده، از جمله واحدهای اورگون و کارولینای شمالی به کار گرفته خواهند شد.

البته این اقدام کمپانی مورد بحث بیشتر جنبه تقویتی دارد، زیرا فردی آگاه به برنامه های دیتای اپل می گوید دیگر مراکز داده این شرکت در ایالات متحده نیز مستقیماً به ساخت سرورهایشان می پردازند.

گفتنیست اپل چندی پیش تأسیسات میزا به وسعت بیش از 110 هزار متر مربع را در اختیار شرکت فناوری های پیشرفته GT قرار داد تا نمایشگرهای یاقوت کبود را برایش بسازد، اما این واحد در سال 2014 ورشکست شد.

از آن زمان، اپل از واحد میزا به عنوان دیتاسنتر استفاده می کرده تا خدمات پشتیبانی و ذخیره سازی را برای سرویس هایی همچون آیتونز و آی کلاود ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی