ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل راه را برای نمایشگرهای تمام صفحه هموار خواهد کرد

پتنت جدیدی از اپل با عنوان «دستگاه های الکترونیکی با نمایشگرهای دارای منفذ» به ثبت رسیده که به تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی امکان ساخت موبایل ها و تبلت هایی با نمایشگرهای تمام صفحه را خواهد داد. در ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۱ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

پتنت جدیدی از اپل با عنوان «دستگاه های الکترونیکی با نمایشگرهای دارای منفذ» به ثبت رسیده که به تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی امکان ساخت موبایل ها و تبلت هایی با نمایشگرهای تمام صفحه را خواهد داد.

در حال حاضر زیبایی تلفن های همراه تحت تأثیر مهم ترین جزء آنها یعنی صفحه نمایش قرار گرفته و شکل ظاهری تمام اسمارت فون ها به صورت یک صفحه نمایش در قسمت جلویی و وسط دستگاه در آمده که اطراف آن را سنسورها و سخت افزارهای دیگر پوشانده است.

برخی از این سنسورها مانند حسگر نور، حسگر مجاورت و دوربین سلفی می توانند در زیر شیشه محافظ صفحه نمایش قرار گیرند اما در مقابل اسپیکر مکالمه و دکمه هوم می بایست بدون مانع در درسترس کاربر قرار بگیرند.

اما اپل برای کاهش هرچه بیشتر ضخامت و حجم گجت هایش پتنتی را به ثبت رسانده که سنسورها و دیگر المان ها را به منافذی در داخل قسمت های فعال نمایشگر منتقل می کند. منفذهای مذکور می توانند خالی باشند و یا توسط شیشه، پلیمر و یا سرامیک های شفاف پوشیده شوند.

19689-20597-170110-hole-2-l

موقعیت حسگرها دقیقا در راستای منافذ بیان شده خواهد بود که امکان جذب نور، امواج رادیوی و سیگنال های صدا را فراهم خواهد کرد. همچنین میکروفون، دوربین، آنتن و دیگر اجزا نیز دسترسی آزادانه و بدون مشکل را خواهند داشت در حالی که به ظاهر تلفن همراه لطمه ای وارد نخواهند کرد.

ابعاد و شکل منفذهای بیان شده نیز بسته به کاربرد ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال دوربین احتیاج به یک دهانه و با ابعادی متناسب با لنز خود خواهد داشت در حالی که ابعاد مورد نیاز برای دیگر سنسورها ممک است کمتر باشد.

علاوه بر آن اپل در پتنت جدید خود به باز شدگی هایی در جلو و پشت دستگاه اشاره کرده که ممکن است در آنها از نمایشگرهای OLED شفاف استفاده شود و زمانی که کاربر به درون آن نگاه می کند تصویر دیجیتالی را روی دنیای واقعی ببیند.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل از تکنولوژی صفحه نمایش پیشرفته در آیفون های آینده استفاده خواهد کرد یا خیر اما شایعاتی خبر از وجود یک نسخه ویژه با نمایشگر تمام صفحه در سال جاری می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی