ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا کارل زایس در حال ساخت اولین عینک واقعیت افزوده اپل است؟

واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی؛ نمی توان توقف یا پایانی را برای دنیای متکی بر عینک ها و هدست هایی که این روزها به ترند بی بدیل دنیای تکنولوژی تبدیل گردیده متصور شد. در جهان ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی؛ نمی توان توقف یا پایانی را برای دنیای متکی بر عینک ها و هدست هایی که این روزها به ترند بی بدیل دنیای تکنولوژی تبدیل گردیده متصور شد.

در جهان شلوغ و رقابتی صنعت فناوری، تقریباً یک نام بزرگ را می توان یافت که هنوز به سراغ این شاخه نرفته و به شنیدن شایعات بسنده شده است؛ کمپانی اپل.

یکی از سیاست های کوپرتینویی ها عدم اتکا به تکنولوژی های اثبات نشده است؛ اما در حال حاضر می دانیم که فضای واقعیت مجازی و افزوده آماده ورود اپل است و اخبار جدید به همین موضوع اشاره دارند.

بر اساس گزارش «رابرت اسکابل» یکی از فعالان حوزه فناوری، گروه تحت مدیریت تیم کوک اخیراً مشغول همکاری با کمپانی «کارل زایس» مشهور است تا نخستین عینک واقعیت افزوده اش را توسعه دهد.

google-glass

او حتی مدعی است یکی از کارمندان کارخانه زایس این مسئله را تایید کرده و دستاورد مذکور در آینده بسیار نزدیک رسماً معرفی و رونمایی خواهد شد.

گفتنی است شهریور ماه بود که تیم کوک در جریان مصاحبه ای اذعان کرد پتانسیل های مفید و گسترده تری را در زمینه واقعیت افزوده می بیند و معتقد است دنیای واقعیت افزوده کاربردی تر از واقعیت مجازی خواهد بود.

اما با همه این تفاسیر، اپل واکنشی نسبت به ادعای فوق نشان نداده، ولی می دانیم که تاکنون پتنت های متعددی پیرامون این قضیه رویت شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی