ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با ویژگی های مهم یک کارآفرین آشنا شوید

داشتن یک ایده ی خوب نمی تواند شما را به یک کارآفرین موفق تبدیل کند. چه بسا سختی کارآفرینی در ماندگاری کار است نه در شروع آن. ایجاد یک استارتاپ همیشه سخت است، اما اگر رویای ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۱

داشتن یک ایده ی خوب نمی تواند شما را به یک کارآفرین موفق تبدیل کند. چه بسا سختی کارآفرینی در ماندگاری کار است نه در شروع آن.

ایجاد یک استارتاپ همیشه سخت است، اما اگر رویای خود را دنبال نکنید هرگز نمی فهمید آیا موفقیت آمیز بوده است یا خیر. حقیقت تلخ این است که اکثر کارآفرینان در شروع کار شکست می خورند. هر استارتاپی داستانی دارد و از هر کارآفرینی که بپرسید که چه ویژگی برای شروع یک کار به عنوان کارآفرین لازم است به یکی از موارد زیر اشاره می کند:

1.توانایی عملی کردن ایده

گوگل

عملی کردن ایده در ایجاد یک استارتاپ از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نتوانید ایده ی خود را عملی کنید، در واقع هیچ کاری را نمی توانید شروع کنید و به زودی شکست می خورید.

برای مثال موتور جستجوی گوگل را در نظر بگیرید. با این که تنها موتور جستجو نیست اما از همه موفق تر است.

احتمالا تعداد افراد زیادی ایده ی شما را در سر دارند اما توانایی عملی کردن آن را ندارند. اگر می توانید از ایده ی خود کسب و کاری بسازید، در آینده ی نزدیک به یک کارآفرین موفق تبدیل خواهید شد.

2. اهمیت به کار یا خواسته ی خود

اگر محصولی که می خواهید تولید کنید برای شما اصلا اهمیتی ندارد، به تولید آن حتی فکر نکنید. مطمئن باشید که نمی توانید از محصولی که هیچ ارزشی جز پول برای شما ندارد، کسب و کار ماندگاری را راه بیاندازید.

علاقه به کار عامل مهمی در ایجاد و ماندگاری یک استارتاپ است. تا زمانی که یک کارآفرین به کاری که می کند علاقه نداشته باشد، هرگز نمی تواند موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

اگر سرویسی که ارائه می دهید و یا محصولی که تولید می کنید برای شما ارزشی نداشته باشد، استارتاپ شما هرگز به اوج نخواهید رسید.

3. توانایی تحمل شکست در زندگی و کسب و کار

موفقیت

Ken Robinson:

اگر آمادگی شکست را نداشته باشید، هرگز نوآور نخواهید شد.

کارآفرینان موفق تحمل شکست خوردن را دارند. شکست به معنی تمام شدن دنیا نیست، بلکه یکی از موانع مسیر موفقیت است و کارآفرینان این را به خوبی می دانند. از این رو آن ها توانایی تحمل این چالش های موقت را دارند.

برای مثال سرگذشت ریچارد برانسون (موسس شرکت های ویرجین) را بخوانید. او کسب و کار های زیادی را ایجاد کرد تا توانست به این موفقیت برسد.

به لیست کارهایی که او تا به حال ایجاد کرده نگاه کنید. خیلی از کارهایی که او در گذشته شروع کرده، دیگر وجود ندارند. اما با نگاه دقیق به این لیست می بینید که ویژگی مهمی که در ماندگاری به وی کمک کرده، مقاومت او در این راه است.

4. علاقه به یادگیری

Jim Rohn:

بیشتر از ساختن کار، خود را بسازید

بیشتر کارآفرینان موفق از خودسازی شروع کرده اند. هیچ قانون خاصی برای موفقیت وجود ندارد. مثلا دلایل موفقیت گوگل با دلایل موفقیت یاهو متفاوت است. کارآفرینان موفق هر لحظه در تلاش اند که کار خود را با شرایط پیش رو وفق دهند.

وارن بافت 80 تا 90 درصد وقت روز کاری اش را به مطالعه می پردازد تا در کارش موفق تر و به روز تر شود. با این که او هرگز به دانشگاه نرفته اما موفق ترین شرکت ها را در جهان تأسیس کرده است.

هرگز از آموختن دست برندارید و تا می توانید سوال های نقادانه بپرسید، چون این تنها کاری است که شما را به نیاز مشتری های تان نزدیک تر می کند.

5. ریسک پذیری

Roy Ash (موسس شرکت های صنعتی Litton):

یک کارآفرین بیشتر از آن چه که بتواند گاز می زند تا جویدن را یاد بگیرد.

برای کارتان چقدر حاضرید فداکاری کنید؟ یکی از ریسک هایی که اکثر کارآفرینان می کنند این است که کار روتین شان را رها کرده تا به رویاهای شان برسند.

همه ی تلاش کارآفرینان این است که کمتر ریسک کنند. با این حال آنها روزانه ریسک هایی می کنند که کاملا حساب شده است. یکی از ویژگی های کارآفرینان توانایی تصمیم گیری در لحظات حساس و موقعیت های سخت زندگی و کار است. اگر این خصوصیت در شما وجود دارد، خود را یک کارآفرین بدانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی