ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با این 5 راه مثبت تر از همیشه بنگرید

راه انداختن یک کسب و کار به اندازه ی کافی سختی و موانع پیش رو دارد، از این رو فرد مدام در معرض انرژی منفی این مشکلات قرار می گیرد. خوشبختانه راهی برای مثبت بودن ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

راه انداختن یک کسب و کار به اندازه ی کافی سختی و موانع پیش رو دارد، از این رو فرد مدام در معرض انرژی منفی این مشکلات قرار می گیرد. خوشبختانه راهی برای مثبت بودن در تمام طول روز وجود دارد. زمانی که انرژی مثبت را به بیرون می دهید، بازخورد آن به شما برمی گردد.

شاد بودن سخت نیست. در زیر 5 راه ساده برای مثبت تر بودن آورده شده است:

  1. بر نفس کشیدن تان تمرکز کنید

تا به حال در مورد فواید مدیتیشن بسیار گفته شده است و همه می دانید که در کاهش استرس به شما کمک می کند. برای این کار از تکنیک 4-7-8 زیر استفاده کنید:

  • شانه های تان را به پایین بیاندازید و چشمهای تان را ببندید
  • به مدت 4 ثانیه هوا را از طریق بینی به داخل بکشید
  • نفس را تا 7 ثانیه نگه دارید
  • به مدت 8 ثانیه نفس را بیرون دهید

این کار را 3 بار دیگر انجام دهید. با این کار انرژی مثبت را از ذهن ناخودآگاه تان بیرون می آورید. فقط بر روی نفس تان متمرکز شوید. مدام این کار را بکنید تا تفاوت را ببینید.

  1. ورزش کنید

ورزش

جالب توجه است که با گذاشتن وقت کمی برای ورزش می توان احساس شادی زیادی کرد.

Gretchen Reynolds  نویسنده ی تناسب اندام به نیویورک تایمز چنین گفته است: «20 دقیقه ورزش می تواند تغییرات شگرفی در سلامتی کسی که بی تحرک بوده، بگذارد. تحقیقات نشان داده اند که ایستادن در مکانی به مدت 20 دقیقه شما را شادتر از زمانی می کند که نشسته باشید.»

مثلا برای رفتن به سر کار به جای اتومبیل شخصی از دوچرخه استفاده کنید یا برای رفتن به رستوران، مقداری از مسیر را پیاده بروید.

20 دقیقه در روز آن چنان وقتی از شما نمی گیرد، در حالی که حتی می توانید همزمان با کار ورزش کنید. این نکته را به یاد داشته باشید تا شادتر از همیشه شوید.

  1. کارتان را دوباره ارزیابی کنید

تا به حال چند بار برای شما پیش آمده که برای لحظه ای با خود فکر کرده اید: «چرا وقت با ارزشم را صرف این کار کرده ام نه کار دیگری؟»

Joffrey Suprina دکترای مثبت اندیشی را دارد. او به هافینگتون پست گفته انسان، مثبت اندیش به دنیا نمی آید بلکه ساخته می شود:

مردم فکر می کنند که مثبت اندیشان به نقاط منفی کار فکر نمی کنند، اما باید گفت افراد مثبت نگر هردوجنبه ی منفی و مثبت را می بینند اما ترجیح می دهند قسمت مثبتماجرا را در نظر بگیرند تا انرژی و زمان شان هدر نشود.

  1. هر لذت کوچکی را درک کنید

drinking-water

برای این کار سیستمی توسط یکی از کارمندان سابق گوگل به نام Chade-Meng Tan ارائه شده است.

در سیستم Meng فقط به چند بار تمرکز حواس نیاز دارید تا از هر تجربه ای که دیگران به سادگی از آن می گذرند، انرژی مثبت کسب کنید.

برای مثال زمانی که جرعه ای آب می نوشید، به جریان پیدا کردن آن در بدن تان فکر کرده و از این توانایی خوشحال شوید.

این کار را در مواقع و کارهای دیگر نیز بکنید تا ببینید چگونه از همه چیز لذت می برید. هر چه بیشتر شکرگزار این تجربیات ساده ی زندگی باشید، شادی بیشتری را تجربه می کنید.

  1. کمک کنید

دانشگاه آکسفورد بیش از 400 تحقیق راجع به این موضوع کرده است و نتایج چنین نشان داده اند که کمک کردن به دیگران اثر زیادی بر حال نوع دوستی فرد میگذارد.

در دنیایی که افراد مغرور زیادی دیده می شود، کمک کردن به دیگران انرژی مثبت فراوانی به فرد می دهد. انسان به دوستان، اعضای خانواده و حتی غریبه ها کمک می کند چون ذاتا اجتماعی است.

پس هرگاه فرصت کمک به دیگران برای شما پیش آمد، تردید نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Taghizadeh
    Taghizadeh | ۲۲ دی ۱۳۹۵

    عالی

مطالب پیشنهادی