ورود واقعیت افزوده به دوران باستان؛ گوگل تانگو راهنمای موزه گردی کاربران خواهد شد

گوگل قصد دارد با استفاده از پروژه تانگو روز به روز استفاده از واقعیت افزوده را در زندگی انسان های قرن بیست و یکمی بیشتر کند. به همین منظور، گوگل قصد دارد با عقد قراردادهایی با موزه های مختلف جهان، تکنولوژی واقعیت افزوده را به محیط آن ها بیاورد و اطلاعات بیشتری در مورد آثار مختلف به واسطه دستگاه های مجهز به تانگو ارائه دهد.

یکی از این مکان های مورد بحث، موسسه هنر دیترویت است. بازدید کنندگان از این موسسه می توانند با درخواست یک Lenovo Phab 2 Pro (اولین تلفن هوشمند مجهز به تانگو)، با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده اطلاعات کامل تری در مورد آن چه مشاهده می کنند به دست آورند.

epytian-mummy

به عنوان مثال می توانید با نزدیک تر کردن تلفن همراه خود به یک تابوت، مومیایی داخل آن را مشاهده کنید و اطلاعاتی در مورد دوران زندگی آن نیز به دست آورید. همچنین می توانید با استفاده از این روش نقش برجسته های آهکی را که پس از گذر زمان تنها بخش هایی از آن ها باقی مانده است را به صورت باز سازی شده و رنگی مشاهده کنید.

cylinder-seals

تمامی ویژگی های گفته شده از نقاط قوت تانگو و تجربه جذاب آن، سخن به میان می آورند. با این حال شاید ظاهر پلتفرم مذکور کمی آشنا به نظر برسد و کاربر را به یاد بازی Pokémon Go بیاندازد. با وجود اینکه ارائه این ایده برای موزه ها می تواند بسیار جذاب باشد، اما تجربه کلی واقعیت افزوده هنوز آنقدر کامل نشده است و توسعه دهندگان باید برای تولید ایده های نوین و تازه وقت بیشتری بگذارند.

مطالب مرتبط

زاکربرگ: ۱۰ سال دیگر، تکنولوژی واقعیت مجازی و افزوده در یک قاب عینک جای می گیرد

کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک چند ساعت پیش به پایان رسید و مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت در میان صحبت های خود، اشاره های زیادی به تکنولوژی های واقعیت مجازی و افزوده داشت و از برنامه های آتی فیسبوک در این خصوص گفت. زاکربرگ بیان کرد که شرکت تحت مدیریت وی، در حال آزمایش تجربیات جدیدی در... ادامه مطلب

یک محقق شرکت سونی می خواهد شما را در تجربیات و احساسات انسانی دیگر شریک کند

جون ریکی موتو (Jun Rekimoto) آینده ای را پیش بینی می کند که در آن تماشاگران رویدادهای ورزشی در حالیکه بر روی صندلی راحتی خود در خانه نشسته اند قادر خواهند بود اتفاقات مرتبط به یک رقابت را از طریق چشمان ورزشکار حاضر در آن مشاهده نموده و احساس نمایند شخصاً در زمین مسابقه حاضر هستند. این کانسپت یا... ادامه مطلب

ورود به دنیای واقعیت افزوده روزنامه همشهری

چندی پیش روزنامه همشهری خبر از راه اندازی آزمایشی سرویس واقعیت افزوده اش داد. امکانی بسیار جذاب که کاربران به وسیله اپلیکیشن "همشهری" در گجت خود، می توانند محتوای موجود در روزنامه فیزیکی را به صورت چند رسانه ای ببینند و بشنوند. این سرویس در حال حاضر تنها برای "روزنامه همشهری" و مطالب خاص (با لوگوی "هـ" در کنار آنها)... ادامه مطلب

مریخ نوردان برای رفع دلتنگی از واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد

فضانوردانی که برای پیمایش و تحقیقات به سیاره مریخ فرستاده می شوند، بدون تردید مرحله ای از خلاء و تنهایی را تجربه خواهند کرد که هیچ بشری توانایی درک آن را ندارد. چطور ممکن است احساس کنید متعلق به کره زمین هستید، در حالتی که سیاره دوست داشتنی تان تنها به شکل یک نقطه در فضا... ادامه مطلب

چرا زمان عرضه هولولنز مایکروسافت مشخص نیست؟

کودو سونودا (Kudo Tsunoda) یک شغل مهم در مایکروسافت دارد: رویاپردازی. سونودا آن بُعد عجیب و آینده نگرانه مایکروسافت را به عهده گرفته و محصولاتی خلاقانه تولید می کند که بیشتر در فیلم های علمی و تخیلی دیده ایم. از کینکت گرفته تا هولولنز که حالا جدیدترین جاه طلبی ردموندی ها به حساب می آید. مایکروسافت فکر... ادامه مطلب

با بروزرسانی جدید حالا Oculus Rift هم از حسگرهای دنبال کننده پشتیبانی می کند

یکی از عمده ترین تفاوت های بین هدست واقعیت افزوده ی Oculus و رقیبی مثل HTC Vive به این موضوع باز می گردد که هدست ساخته شده توسط موبایل ساز تایوانی، از حسگرهای تشخیص حرکت پشتیبانی می کند و این موضوع، ضمن فراهم آوردن آزادی عمل بیشتر برای کاربران، پتانسیل بالاتری را نیز در اختیار... ادامه مطلب

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود