ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رگولاتوری: بالغ بر نیمی از درخواست های ترابردپذیری تکمیل شده است

بعد از اعلام اجرایی شدن طرح ترابردپذیری بسیاری از کاربران اینطور گلایه داشتند که انتقال خطوط موبایل شان به اپراتورهای دیگر آنقدرها هم ساده نیست و انجام این کار با موانعی همراه است. حالا سازمان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

بعد از اعلام اجرایی شدن طرح ترابردپذیری بسیاری از کاربران اینطور گلایه داشتند که انتقال خطوط موبایل شان به اپراتورهای دیگر آنقدرها هم ساده نیست و انجام این کار با موانعی همراه است.

حالا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از رفع اشکالات موجود در این راستا خبر داده و اعلام نموده که 55 درصد از درخواست های مشترکان برای ترابرد کردن شماره هایشان تکمیل شده است.

طبق گفته معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری فرایند ترابردپذیری شماره های تلفن همراه در کشور از این پس به صورت مستمر مورد نظارت و پایش قرار می گیرد.

وی با اشاره به اشکالاتی که در ماه های نخست در اجرای این طرح وجود داشت، اعلام نمود که بعد از برگزاری جلسات مستمر با حضور مجریان امر، عملکرد سیستم ترابردپذیری مورد بررسی قرار گرفته و اشکالات موجود شناسایی و رفع شده اند.

حسین فلاح جوشقانی در ادامه به آمار درخواست های انجام شده برای ترابرد اشاره کرد و اعلام نمود: میزان ترابرد تکمیل شده از ۲۴ درصد به ۵۵ درصد در حال حاضر رسیده است و ۴۵ درصد عدم تکمیل ترابرد نیز به دلیل انصراف خود مشترکان و یا رد درخواست ترابرد به دلایل قوانین تجاری ترابردپذیری است و اپراتورها در این زمینه کوتاهی نکرده‌ اند.

فلاح جوشقانی احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیر به نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دایمی به اعتباری و بالعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادر شده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌ کارت‌های دائمی را از دلایل رد درخواست ترابرد عنوان کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی