ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

خصوصیاتی که کسب و کار افراد بسیار حساس را خراب می کند

Kimanzi Constable نویسنده و مشاوری بسیار حساس بوده است که توانسته از این تهدید به خوبی استفاده کند. او درباره ی تجربه ی خود چنین می گوید: مدت ها احساس می کردم با مردم پیرامونم ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۳ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

Kimanzi Constable نویسنده و مشاوری بسیار حساس بوده است که توانسته از این تهدید به خوبی استفاده کند. او درباره ی تجربه ی خود چنین می گوید:

مدت ها احساس می کردم با مردم پیرامونم تفاوت دارم. زمانی که اولین کسب و کار خود را به راه انداختم و خود را با دیگر کارآفرینان مقایسه کردم، دیدم آنقدر که من مشکل دارم آنها ندارند، تا اینکه در مورد HSP شنیدم.

HSP به افراد به شدت احساساتی می گویند. در ابتدا قبول کردن این موضوع خیلی سخت بود، اما به مرور زمان متوجه وجود علائم آن در خود شدم. تحقیقات نشان دادند از 5 نفر، یک نفر HSP است. افراد HSP هر حسی را بیشتر از دیگران درک می کنند، عمیق تر از دیگران فکر می کنند و گاه فکرشان به جاهایی می رود که یک فرد عادی نمی رود.

اگر شما یک کارآفرین و به شدت احساساتی هستید این 6 حس را باید مدام چک کنید تا به کسب و کارتان ضربه وارد نکنند:

حسادت

تعریف حسادت در فرهنگ لغات انگلیسی این چنین است:

احساس نگرانی از دست دادن چیز با ارزشی

در کسب و کار این حس رایج است اما اگر شما به شدت احساساتی باشید این حس چندین برابر می شود. مضطرب می شوید و در ذهنتان داستان های خیالی از احتمالات ممکن می سازید.

اگر حواس تان به این حس نباشد، می تواند شما را از مسیر منحرف کند. به عنوان یک فرد بسیار حساس، سعی کنید افکارتان را با گروه های مشاوره در میان بگذارید. دلیل حسادت تان را بیابید و قبل از این که ذهنتان را خراب کند، آن را از بین ببرید.

2. غبطه خوردن

envy

اغلب حسادت و غبطه خوردن را با یکدیگر اشتباه می کنند. غبطه خوردن حس ناراحتی از نداشتن چیزی است که دیگران دارند. و یا این که به موقعیت دیگران غبطه بخورید و بخواهید شما نیز در آن موقعیت باشید.

یک کارآفرین باید متمرکز بر مراحل بعدی کارش باشد. رسانه های اجتماعی باعث شده اندکه حس غبطه رایج شود. این که یک کارآفرین موفق است به این معنی نیست که هر کاری او کرده به درد کسب و کار شما نیز می خورد. باید راه خود را بیابید. اگر شما مبتلا به این حس هستید می توانید با تمرکز بر آینده و داشتن چشم انداز درست آن را از بین ببرید.

3. خشم

هر انسانی خشمگین می شود، اما یک انسان به شدت حساس به شکل دیگری خشم خود را نشان می دهد. اومدت زمان بیشتری در خشم خود باقی می ماند و درمانده تر از بقیه می شود. درست است که خشم وجود دارد اما دلیلی ندارد که در کار شما اثر بگذارد. بلند ناراحتی خودتان را بگویید و اجازه ندهید که در وجود شما ریشه کند. موضوع را فراموش کنید تا کسب و کارتان خراب نشود.

4. اضظراب

اضظراب و استرس حس های رایجی برای افراد به شدت حساس هستند. کارآفرینان عموما هر از گاهی مضطرب می شوند. این که به هنگام اتخاذ تصمیمات مهم مضطرب شوید عادی است اما اگر این حس شما را از انجام دادن کارها منع کند، عادی نیست.

5. بی صبری

HSPها برای چیزی که می خواهند صبر نمی کنند و باید در لحظه آماده شود. زمانی که تاکتیک جدیدی یاد می گیرند و احساس می کنند که به درد آنها می خورند در همان لحظه آن را به کار می گیرند، بدون این که راجع به آن فکر کنند. برای موفق شدن باید برنامه ریزی و فکر کرد و در صورت لزوم از دیگران مشورت و کمک گرفت.

6. قناعت

contentment

رضایت و قناعت از وضع کار و زندگی الزاما صفت بدی نیست. اما در یک فرد به شدت حساس، قناعت بیش از حد به معنی راضی بودن به کمترین چیز ممکن است. قناعت راحتی می آورد اما قناعت بیش از حد راحت طلبی.

برای هرچه که دارید شکرگزار باشید اما به کم قانع نباشید و تا می توانید به سطوح بالای موفقیت دست یابید.

HSP بودن مانع موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین نمی شود بلکه به این معنی است که شما همه چیز را به شکل دیگری درک می کنید.می توانید از این ویژگی برای بهتر شدن کسب و کارتان استفاده کنید. مثلا رابطه ی عمیق تری با مشتری های تان برقرار کنید. پس خود را بپذیرید و از ویژگی های خود برای بهتر شدن استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی