ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل قصد دارد کسب و کار نقشه های ماهواره ای خود را بفروشد

پس از تشکیل هلدینگ آلفابت، اکثر کارشناسان معتقد بودند گوگل باید به یک شرکت عادی تبدیل شده و پروژه های درازمدت و بخش های تحقیق و توسعه متعدد خود را کنار بگذارد، به خصوص اینکه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

پس از تشکیل هلدینگ آلفابت، اکثر کارشناسان معتقد بودند گوگل باید به یک شرکت عادی تبدیل شده و پروژه های درازمدت و بخش های تحقیق و توسعه متعدد خود را کنار بگذارد، به خصوص اینکه اکثر آنها در حال زیان دهی بودند.

حال «روث پرات» مدیر ارشد مالی آلفابت قصد دارد این برنامه را عملی کرده و برای شروع، واحد تصویربرداری ماهواره ای غول جستجو یعنی «ترا بلا» (Terra Bella) را نشانه رفته است. به گفته وال استریت ژورنال و بلومبرگ، گوگل قصد دارد این کسب و کار را به شرکت رقیبش یعنی Planet بفروشد، و در آینده اطلاعات مربوط به نقشه ها را از شرکت های ثالث خریداری نماید.

«ترا بلا» که پیش از این به نام «اسکای باکس» معروف بود، در سال 2014 به قیمت 500 میلیون دلار توسط گوگل خریداری شد. در مراحل توسعه، اسکای باکس توانست هفت ماهواره را به فضا بفرستد تا تصاویری با کیفیت بالا را از زمین به ثبت برسانند. این تصاویر در حال حاضر نه تنها در اپلیکیشن پرطرفدار گوگل مپس به کار می رود، بلکه به دیگر شرکت های علاقه مند نیز فروخته می شود.

البته منابع آگاه می گویند موجودی مالی Planet اصلاً در حد و اندازه قیمت پیشنهادی برای Terra Bella نیست، به همین دلیل انتظار می رود در صورت نهایی شدن این قرارداد، آلفابت بخشی از سهام Planet را در اختیار بگیرد.

نکته مبهم در مورد این قرارداد، آینده برنامه های جانبی گوگل برای استفاده از نقشه های اسکای باکس است. گوگل پیش از این اطلاعات خود را به رایگان در اختیار نهادهای غیر انتفاعی و بشردوستانه قرار می داد تا برنامه هایی همچون پاکسازی میادین مین یا مقابله با جنگل زدایی را به اجرا درآورند؛ حال با فروش این کسب و کار، به نظر می رسد برنامه های فوق نیز متوقف خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی