ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل یک بار دیگر در جایگاه متهم پرونده ای قانونی قرار گرفت

در سال 2012 عده ای از کاربران آیفون از اپل به خاطر فعالیت های ضد رقابتی شکایت کردند و مدعی شدند که کنترل اپلیکیشن ها از طریق اپ استور اختصاصی این شرکت، سبب ایجاد انحصار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

در سال 2012 عده ای از کاربران آیفون از اپل به خاطر فعالیت های ضد رقابتی شکایت کردند و مدعی شدند که کنترل اپلیکیشن ها از طریق اپ استور اختصاصی این شرکت، سبب ایجاد انحصار و در نهایت افزایش قیمت اپلیکیشن ها شده است.

در نهمین دادگاه استیناف ایالات متحده آمریکا، این مسئله یک بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت و پرونده دوباره به جریان افتاد. اپل مدعی شده که کاربران در این زمینه نمی توانند شرکت را متهم کنند چرا که آن ها فقط فضایی را به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها می سپارند تا در آن مکان محصول خود را بفروشند.

در نتیجه، توسعه دهندگان هم بخشی از سود حاصله را برای حق فروش روی پلتفرم اپ استور به اپل می دهند. پیش از این، یک دادگاه حق را به اپل داده بود اما قاضی ویلیام فلچر حالا این حق را در اختیار کاربران قرار داده تا از این بابت شکایت خود را اعلام دارند.

اپل هنوز در رابطه با این موضوع اظهار نظری نکرده است و از سوی دیگر دادگاه هم مفاد ادعای کاربران آیفون مبنی بر ایجاد فضای ضد رقابتی را اعلام نکرده. به نظر می رسید که این ماجرا و کشمکش به پایان رسیده اما حالا گویا باید شاهد تحرکات جدیدی از سوی مخالفین اپل باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی