ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و ارتقای فناوری های بلوتوث ویندوز 10 در آپدیت جامع Creators

در حالی که عمری از تکنولوژی ارتباطی بلوتوث می گذرد، نمی توان گفت هنوز به مرحله تکامل یافته ی آن رسیده ایم و دیوایس های مختلف قابلیت های متفاوتی را در این زمینه ارائه می ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

در حالی که عمری از تکنولوژی ارتباطی بلوتوث می گذرد، نمی توان گفت هنوز به مرحله تکامل یافته ی آن رسیده ایم و دیوایس های مختلف قابلیت های متفاوتی را در این زمینه ارائه می کنند.

کاربران موبایل های مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت یکی از آن دسته افرادی هستند که از محدودیت های رابط برنامه نویسی بلوتوث روی ویندوز رنج می برند؛ چرا که به عنوان مثال موبایل قادر نیست نوتیفیکیشن ها را از طریق تکنولوژی مورد بحث به گجت های پوشیدنی ارسال نماید.

حالا به جهت بهبود اوضاع و اعمال پیشرفت در بلوتوث ویندوز، مایکروسافت مجموعه ای از قابلیت های جدیدی را برای اعضای اینسایدر ویندوز 10 پی سی و موبایل منتشر کرده که در نسخه نهایی Creators Update حضور خواهد داشت.

به لطف این به روز رسانی کاربران از سرویس های Call Control API که در واقع نوعی از رابط VoIP برای انتقال صدای تماس با کیفیت HD از طریق بلوتوث است فعال شده و در کنار آن از این به بعد محصولات مایکروسافت خود را به عنوان یک دیوایس قابل اتصال به سایر دستگاه ها معرفی می کنند.

windows10_anniversay_update_problem

اما مهم ترین افزونه سیستم سرورهای GATT است که مجموعه ای جالب از قابلیت های جدید را به همراه دارد. تا پیش از این سیستم عامل ویندوز تنها می توانست نقش یک کلاینت GATT را بازی کند، اما حالا وضعیت به صورت دو طرفه در آمده است.

برای پیشبرد این رویکرد یقیناً توسعه دهندگان دستگاه های مختلف می بایست به روز رسانی ویندوز را برای دیوایس های خود منتشر سازند و از طرفی اپلیکیشن های مربوطه نیز آپدیت شوند.

همانطور که بالاتر ذکر شد این سیستم جدید همراه با انتشار Creators Update که احتمالاً بهار سال آینده از راه می رسد در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۶ دی ۱۳۹۵

    چقدر جالب. یعنی تبلت های ویندوزی هم از این به بعد میتونن تمامی قابلیت هایی رو که تبلت های اندرویدی و آیپد به دیواس‌‌های بلوتوث منتقل میکردن رو داشته باشن.

مطالب پیشنهادی