ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رزبری پای ماژول پردازشی CM3 را با سرعت و حافظه رَم بیشتر معرفی کرد

بنیاد رزبری پای که به ساخت ماژول های کامپیوتری در ابعاد بسیار کوچک معروف است، باز هم قدم را فراتر نهاده و Computer Module 3 را معرفی کرد، محصولی که حدود 10 برابر قدرتمندتر از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

بنیاد رزبری پای که به ساخت ماژول های کامپیوتری در ابعاد بسیار کوچک معروف است، باز هم قدم را فراتر نهاده و Computer Module 3 را معرفی کرد، محصولی که حدود 10 برابر قدرتمندتر از نمونه اولیه این ماژول است.

البته برخلاف رزبری پای 3، این قطعه به منظور کاربردهای صنعتی، تولید نمونه های اولیه یا برای کاربران پیشرفته ساخته شده و استفاده از آن برای دانش آموزان یا کاربران عادی کمی دشوار خواهد بود.

در CM3 شاهد پردازنده 1.2 گیگاهرتزی ساخت برادکام و یک گیگابایت رم هستیم که نسبت به نسل قبل، دو برابر بیشتر شده. همچنین 4 گیگابایت فضای ذخیره سازی روی بورد قرار دارد که می توان آن را افزایش داد.

رزبری پای می گوید شرکت ژاپنی NEC از این کامپیوتر در جدیدترین مانیتورهایش استفاده کرده، که یکی از کاربردهای بالقوه این محصول را نشان می دهد. این ماژول در ابعاد استاندارد رَم های لپ تاپی DDR2 SODIMM طراحی و ساخته شده، که درگاه های ارتباطی آن با قیمتی ارزان قابل تهیه هستند.

توسعه دهندگان در کنار این ماژول می توانند Compute Module I/O Board را نیز خریداری کنند که درگاه های ارتباطی، میکرو اس دی، HDMI و USB را در اختیار آنها قرار می دهد.

بنیاد مورد بحث می گوید هدف از ارائه Computer Module ارائه قابلیت های هوشمند در ساده ترین و ارزان ترین فرم به شرکت های مختلف است، زیرا این ماژول به تنهایی قادر است عملیات پردازش، حافظه، و مسیریابی را به اجرا درآورد، و برنامه نویسی برای آن نیز برای کاربران باتجربه بسیار ساده خواهد بود.

گفتنیست CM3 با قابلیت ارتقاء فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه به قیمت 30 دلار به فروش می رسد، اما اگر 4 گیگابایت حافظه فلش روی بورد برایتان کفایت می کند، می توانید مدل پایه را به قیمت 25 دلار تهیه کنید. ماژول ارتباطی نیز به تنهایی 116 دلار قیمت دارد اما خرید همزمان آن همراه با ماژول پردازشی، با پرداخت 143 دلار ممکن خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی