ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آمار دنیای اپلیکیشن در سال 2016؛ رشد تعداد دانلود و میزان درآمدزایی

تعداد دانلود، میزان درآمدزایی و مدت زمان صرف شده در اپلیکیشن های موبایل در سال 2016 رشد چشم گیری در قیاس با سال قبلی داشته اند. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده، کاربران حدود ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۸ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

تعداد دانلود، میزان درآمدزایی و مدت زمان صرف شده در اپلیکیشن های موبایل در سال 2016 رشد چشم گیری در قیاس با سال قبلی داشته اند.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده، کاربران حدود 20 درصد زمان بیشتری در اپلیکیشن های اندروید و iOS در سال 2016 صرف کرده اند؛ این یعنی حدود 900 میلیارد ساعت وقت!

از جهات دیگر صاحبان موبایل های اندرویدی و آیفون ها حدود 15 درصد بیشتر از سال 2015 اپلیکیشن و بازی از گوگل پلی و اپ استور دانلود کرده اند که به عبارتی معادل با 13 میلیارد نسخه بیشتر است.

به علاوه سال گذشته تقریباً 35 میلیارد دلار به صورت مستقیم در فروشگاه های اینترنتی اپلیکیشن های اندروید و iOS خرج شده و 89 میلیارد دلار هم از طریق پرداخت های درون برنامه ای و تبلیغات نصیب ناشران و توسعه دهندگان گردیده است.

یعنی اپلیکیشن های موبایل در مجموع نزدیک به 125 میلیارد دلار درآمدزایی داشته اند و این یعنی 40 درصد رشد نسبت به سال 2015؛ ناگفته نماند که حدود 30 درصد از این رقم به جیب صاحبان پلتفرم ها یعنی گوگل و اپل ریخته می شود.

گفتنی است طبق روال سال های گذشته کشور چین بیشترین سهم از تعداد دانلود و درآمدزایی اپلیکیشن های iOS را در اختیار دارد؛ اما در سوی مقابل کشور هند برای اولین بار آمریکای شمالی را از بالای جدول پایین کشیده و بیشترین سهم دانلود گوگل پلی را ازآن خود کرده است.

شایان ذکر است که 75 درصد از کل درآمدزایی اپلیکیشن های iOS و حدود 90 درصد از درآمد سال 2016 گوگل پلی به بازی های ویدیویی موبایل مربوط می شود.

بیشترین تعداد دانلود نرم افزار در سال 2016 به ترتیب به اپلیکیشن های «فیسبوک»، «واتس اپ»، «فیسبوک مسنجر»، «اینستاگرام» و «اسنپ چت» مربوط می شود.

بالاترین تعداد دانلود بازی هم به ترتیب نصیب «پوکمون گو»، «پیانو تایلز 2»، «سابوی سرفرز»، «سلیثر» و «کلش رویال» گردیده است.

درآمدزا ترین نرم افزارهای سال 2016 «اسپاتیفای»، «لاین»، «نتفلیکس» «تیندر» و «HBO Now» بوده اند و در سوی مقابل بازی های «مانستر استرایک»، «کلش آو کلنلز»، «پوکمون گو»، «گیم آو وار: فایر ایج» و «کلش رویال» بیشترین درآمد را روانه جیب توسعه دهندگان کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی