ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل سرویس Fabric توییتر خرید
تکنولوژی

گوگل سرویس ویژه توسعه دهندگان توییتر را خرید؛ تولید اپ ها ساده تر می شود

به تازگی خبر رسیده که گوگل سرانجام بخشی از توییتر را به مالکیت خود درآورده است. البته این به معنی خرید قسمتی از سهام شرکت مذکور نیست، بلکه گوگل توانسته یکی از محصولات مرتبط با توسعه دهندگان ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

به تازگی خبر رسیده که گوگل سرانجام بخشی از توییتر را به مالکیت خود درآورده است. البته این به معنی خرید قسمتی از سهام شرکت مذکور نیست، بلکه گوگل توانسته یکی از محصولات مرتبط با توسعه دهندگان را از توییتر خریداری نماید.

این سرویس «Fabric» نام دارد که با استفاده از آن می توان گزارش کرش های تولید شده توسط سرویس «Crashlytics» را به شکل موثری مدیریت نمود. شبکه اجتماعی توییتر از سال ۲۰۱۳ تا کنون مالکیت این سرویس را در اختیار داشته است.

هنوز از مفاد قرارداد مورد بحث اطلاعی در دست نیست، اما پست جدید بلاگ Fabric نشان می دهد که تمام کارکنان شاغل در این بخش به استخدام گوگل درخواهند آمد.

حدود ۱۸ ماه قبل بود که توییتر سرویس Fabric را به منظور کمک به توسعه دهندگان جهت همگام سازی آسان تر اپلیکیشن های سوم شخص با این شبکه اجتماعی رونمایی کرد. البته این تلاش با موفقیت چندانی همراه نشد، به نحوی که چند ماه قبل خبر توقف کار سرویس مذکور به گوش رسید.

چند ماهی هست که توییتر رویکرد تازه ای را در خصوص سرویس های خود در پیش گرفته و با حذف برخی خدمات جانبی از جمله Vine و بعدتر Fabric، قصد دارد بیشترین تمرکز خود را روی توسعه اپلیکیشن اصلی twitter قرار دهد.

گفته شده مایکروسافت نیز از ماه اکتبر سال قبل علاقه خود را برای خریداری سرویس Crashlytics اعلام کرده بود، اما ظاهراً قیمت اهالی مانتین ویوو بهتر بوده و در آخر این شرکت موفق به تصاحب آن شده است.

با خریداری Fabric، (و در کنار Firebase) گوگل حالا صاحب دو مورد از محبوب ترین ابزارهای یاری رسان به توسعه دهندگان اپلیکیشن در دنیا است. با توسعه بیشتر این دو سرویس انتظار می رود که سازندگان نرم افزارها بتوانند با کمک غول دنیای جستجو ساده تر از قبل به تولید اپلیکیشن برای پلتفرم های iOS، اندروید و وب بپردازند.

با نهایی شدن قرارداد مورد بحث انتظار می رود که چند چهره مهم از توییتر جدا شوند، از جمله پایه گذاران Crashlytics، یعنی «جف سیبرت» (Jeff Seibert) و «وین چانگ» (Wayne Chang). هیچ کدام از این دو قرار نیست به گوگل ملحق شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فرید
    فرید | ۳۰ دی ۱۳۹۵

    الان گوگل میزنه اینو میترکونه میگه برین از فایر بیس استفاده کنید ?

    • AmirHossein_Teymoori
      AmirHossein_Teymoori | ۳۰ دی ۱۳۹۵

      دقیقا!! واقعا فابریک از فایربیس بهتر کار میکنه

  • فرید
    فرید | ۳۰ دی ۱۳۹۵

    ?????

مطالب پیشنهادی