ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان از دوربین نوکیا لومیا 1020 برای توالی یابی DNA استفاده می کنند

دیوایس نوکیا لومیا 1020 در دنیای موبایل های هوشمند چندان موفق نبود و از لحاظ فروش، نتوانست انتظارات نوکیا و مایکروسافت را برآورده سازد. اما از نظر دوربین، بدون شک لومیا 1020 یکی از بهترین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

دیوایس نوکیا لومیا 1020 در دنیای موبایل های هوشمند چندان موفق نبود و از لحاظ فروش، نتوانست انتظارات نوکیا و مایکروسافت را برآورده سازد. اما از نظر دوربین، بدون شک لومیا 1020 یکی از بهترین اسمارت فون های موجود در بازار به شمار می رفت. این موبایل، از دوربینی 41 مگاپیکسلی به همراه لنزهای Carl Zeiss بهره می برد و تقریباً بعد از گذشت 4 سال، هنوز رقیبی پیدا نشده که آن را به شکلی جدی به چالش بکشد.

اخیراً محققان دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه سوئد نوعی میکروسکوپ دیجیتال کوچک ساخته اند که از دوربین نوکیا لومیا 1020 و دو LED بهره برده و می تواند در عیب یابی مولکولی و توالی یابی دی ان ای مورد استفاده قرار گیرد.

تیم پشت این پروژه مدعی شده که توسعه چنین میکروسکوپی، پیشرفتی بزرگ به حساب می آید؛ چرا که به کمک میکروسکوپ هایی جمع و جور و مبتنی بر موبایل، احتمالاً پزشکان قادر به دستیابی به تشخیص های پزشکی تخصصی در لحظه هستند و دیگر نیازی به تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی نخواهد بود.

یکی از محققین این تیم در گزارش خود نوشته است: «با گسترش دائمی و سریع قابلیت های تصویربرداری، قدرت پردازشی و اتصال، تلفن های موبایل کمک می کنند تا داده های زیست پزشکی از انواع محیط های آزمایشگاهی و میدانی ترجمه شود.»

در نهایت باید امیدوار بود که نوکیا کماکان به عرضه موبایل هایی با دوربین خارق العاده ادامه دهد و به جایگاهی که لیاقتش را دارد بازگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • jafariiii bagher
    jafariiii bagher | ۳۰ دی ۱۳۹۵

    نوکیا 808 بعد از گذشت نزدیک 9 سال رقیب نداره
    به راحتی زد 5 آیفون 6 اس رو زمین زد عشق است نوکیا 6 هم که جدیدا اومده تستهایی که گرفتن دوربین فوق العاده ای داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی