ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل ال جی جی 6 از رزولوشنی غیر متعارف و دستیار صوتی بهره مند است

با ارسال دعوت نامه به مراسم رونمایی از موبایل ال جی جی 6 در کنگره جهانی موبایل 2017، این کمپانی کره ای اطلاعات اندکی را نیز در اختیار خبرنگاران گذاشته است. همانطور که در شایعات ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

با ارسال دعوت نامه به مراسم رونمایی از موبایل ال جی جی 6 در کنگره جهانی موبایل 2017، این کمپانی کره ای اطلاعات اندکی را نیز در اختیار خبرنگاران گذاشته است. همانطور که در شایعات آمده بود، این موبایل پرچمدار قرار است از نمایشگری با رزولوشن غیر متعارف 1440x2880 و نیز تراکم پیکسلی 564ppi برخوردار باشد.

این رزولوشن از آن جایی غیر متعارف به حساب می آید که نسبت ابعادی معادل 2:1 داشته و با رزولوشن های رایج و عریض 16:9 متفاوت است. این نسبت ابعاد، اگرچه هنوز به استانداردی در صنعت تکنولوژی تبدیل نشده اما برای تولید فیلم های 65 میلی متری 2.20:1 و HD 1.78:1 مورد استفاده قرار می گیرد و بهره گیری جی 6 از آن ایده ای جالب تلقی می شود.

به عنوان مثال باید گفت که سریال «خانه پوشالی» نت فلیکس و نیز «Transparent» آمازون همگی با نسبت ابعاد 2:1 تولید شده اند و امکان دارد که فیلم ها و سریال های آتی نیز به همین شکل تولید شوند.

به گفته ال جی، استفاده از این رزولوشن سبب می شود تا محتویات بیشتری در قاب نمایشگر جای بگیرند و در تصاویر دعوت نامه خود، استفاده از نسبت ابعاد 18:9 را اصلی ترین دلیل برای قرار گرفتن آتش بازی ها در قاب تصویر تلقی کرده است.

در طرفی دیگر، به اندازه 5.7 اینچی دستگاه اشاره شده و باید امیدوار بود که ال جی توانسته باشد حاشیه میان این نمایشگر غول آسا و بدنه را کمتر کرده و نمایشگر، بخش بیشتری از پنل جلویی را اشغال کرده باشد؛ در غیر این صورت، دستگاه ابعادی بزرگ یافته و به راحتی در جیب جای نمی گیرد.

از دیگر اطلاعات مهمی که ال جی به صورت رسمی منتشر کرده، می توان به بهره گیری جی 6 از لوله های انتقال حرارت اشاره کرد که کیفیت دستگاه را از استانداردهای صنعت موبایل نیز فراتر می برد. اگرچه ادعای استفاده از لوله های انتقال حرارت را پیش تر نیز از ال جی شنیده ایم، اما به نظر می رسد که این کمپانی، کنایه ای به موبایل رقیب خود، یعنی گلکسی نوت 7 سامسونگ داشته است.

در نهایت باید افزود که ال جی ظاهراً از نوعی دستیار هوش مصنوعی پیشرفته بهره می گیرد که این روزها، مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه های هوشمند قرار گرفته است؛ با این حال هنوز مشخص نیست که هوش مصنوعی، به صورت اختصاصی از سوی ال جی توسعه یافته یا خیر. برای مشخص شدن این موضوع و نیز دریافت اطلاعات بیشتر، باید تا روز 8 اسفند و برگزاری رویداد معارفه ال جی جی 6 منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۳۰ دی ۱۳۹۵

    عالی ولی کاش ماژولار بود

    • ali.p.1380
      ali.p.1380 | ۱ بهمن ۱۳۹۵

      تو ام مثل من منم عاشق ماژولارم ولی اگر عاشق ال ای بخاطر ال جی ولش کن چون اونوقت باشم بیچاره بخاطر ماژولار باید ضرر میکرد نبودن ماژولار خیییییییییللیییی بهتر از نبودن بخش موبایل الجیه

    • Dandelions
      Dandelions | ۹ بهمن ۱۳۹۵

      بابا این ال جی بدبخت نمیدونه به کدوم ساز شما برقصه. یه سری ها میگن ماژولار خوب نیست و خوششون نیومد و اینقد زدن تو ذوق ال جی که از خیرش گذشت ولی خب یه سریا هم مثه خود من عاشق طراحی ماژولارش شدن. اما در هر صورت دکمه های پشت جی 2 و جی 3 و جی 4 رفت تا طراحی ماژولار بشه و اسکنر اثر انگشت اضافه بشه. به نظر من این امکانات خیلی بهتر از تغییر مکان ساده کلیدهای پشته که میتونه هر برند دیگه ای انجام بده . خیلی ها کار با کلیدهای پشت براشون سخته. خیلی ها هم البته استقبال کردن. توجه مردم اگه با تغییر مکان کلیدها جلب بشه حتما با اسکنر اثر انگشت که یه قابلیت امنیتی عالی هستش هم جلب میشه و طراحی ماژولار هم اگه یه کم تحقیق کنن و در مورد امکاناتش بدونن ازش استقبال میکنن چون واقعا کاربردیه و خیلی امکانات دوربین رو بهتر میکنه. در جی 6 هم بدون شک امکاناتی هست که حذف طراحی ماژولار در جهت پیشبرد فناوری خواهد بود نه پسرفت!

مطالب پیشنهادی