ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بانک خون متحرک؛ ویژگی های امنیتی کادیلاک اختصاصی دونالد ترامپ

چندی پیش در مطلبی به خودروهای تشریفاتی مورد استفاده در ایران و جهان پرداخته بودیم، اما هیچ شکی نیست که خودرو مخصوص رئیس جمهور آمریکا در سطح جهان نظیر ندارد و خودرویی کاملا متفاوت نسبت به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

چندی پیش در مطلبی به خودروهای تشریفاتی مورد استفاده در ایران و جهان پرداخته بودیم، اما هیچ شکی نیست که خودرو مخصوص رئیس جمهور آمریکا در سطح جهان نظیر ندارد و خودرویی کاملا متفاوت نسبت به سایرین است.

حالا در پی رسیدن دونالد ترامپ پر حاشیه به مسند قدرت، جنرال موتورز نیز آپدیت جدیدی از "کادیلاک وان" (نام اختصاصی خودرو رئیس جمهوری آمریکا) را ارائه کرده است که قرار است حداقل در 4 سال آینده مرکب پرحاشیه ترین مرد جهان سیاست باشد.

بسیاری از اطلاعات فنی در مورد این خودرو محرمانه هستند و جنرال موتورز و کاخ سفید تمایل به انتشار آن ها ندارند، برای مثال مشخصات موتور خودرو روشن نیست اما نمونه مورد استفاده برای باراک اوباما به یک پیشرانه هشت سیلندر مجهز بود که توان چندانی برای جابه جایی این خودرو 4 تنی را نداشت.

مصرف سوختی در حدود 65 لیتر در یکصد کیلومتر و حداکثر سرعتی در حدود 80 کیلومتر بر ساعت از دیگر ویژگی های خودرو اوباما بودند که ممکن است در مورد خودرو ترامپ اصلاح شده باشند.

لیموزین باراک اوباما که به Beast (هیولا) معروف است، به دلیل قابلیت های فوق العاده بالا تا مدت ها مورد توجه رسانه ها و نشریات مختلف بود. با روی کار آمدن ترامپ، این اتومبیل بازنشسته شده و جای خود را به نسخه ای جدیدتر و امن تر خواهد داد.

خودرویی که برای جابجایی دونالد ترامپ استفاده خواهد شد، اگر چه ظاهری مشابه لیموزین دارد اما بر روی شاسی یک کامیون شکل گرفته است. برخلاف نسخه قبلی که همانند کادیلاک STS طراحی شده بود، این نسخه جدید شباهت هایی با کادیلاک CTS و اسکالید خواهد داشت.

تصویری رندرینگ شده از لیموزین ترامپ

برای حفاظت از جان رییس جمهور آمریکا لیموزین مورد نظر که با نام های کادیلاک وان و Beast 2 شناخته می شود، در بخش های مختلف بدنه مورد تقویت قرار گرفته و به انبوهی از تجهیزات و تسلیحات تدافعی و حتی تهاجمی مجهز شده است.

تمامی درها و پنجره های این خودرو به دلیل نصب لایه های زرهی، وزن بسیار بالایی داشته و در برابر انواع گلوله ها و بمب ها مقاوم هستند.

تصویری جاسوسی منتسب به لیموزین ترامپ - نمای جلو
تصویری جاسوسی منتسب به لیموزین ترامپ - نمای عقب

بر اساس گزارش های منتشر شده، این لیموزین توانایی حمل 7 نفر (به گفته برخی منابع 8 سرنشین) را خواهد داشت و صندلی های آن با آرایش 2+3+2 چیده شده اند. درهای آن نیز به قدری سنگین هستند که ترامپ نمی تواند به تنهایی آنها را از داخل باز کند!

در کنار مقاوت بسیار بالای بخش های بدنه در برابر حملات مختلف – اعم از حملات نظامی و شیمیایی – برای مقابله با مهاجمین و شورش های احتمالی لیموزین ترامپ به شات گان و گاز اشک آور نیز مجهز شده تا در مواقع بحرانی خود را از مهلکه نجات دهد.

سیستم تعلیق آن نیز ارتقا یافته و می تواند ارتفاع خود را برای مسیرهای متفاوت تنظیم کند. قابلیت های ارتباطی مدرن یکی دیگر از بخش هایی است که در لیموزین جدید بسیار بهبود یافته است.

نکته جالب توجه اینکه به منظور آمادگی کامل و مقابله با بدترین اتفاق های ممکن، مقادیری خون متناسب با نوع گروه خونی ترامپ در این لیموزین نگهداری می شود تا در شرایط وخیم و در صورتی که آمبولانس به موقع نرسید بتوان جان رییس جمهور را نجات داد.

گفته می شود هر دستگاه از Beast 2 یا کادیلاک وان 1.5 میلیون دلار هزینه داشته و چند دستگاه از آن توسط جنرال موتورز تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مریم
    مریم | ۱ بهمن ۱۳۹۵

    65 لیتر در صد کیلومتر!!!!!!!! ?

    • saeed moghaddam
      saeed moghaddam | ۲ بهمن ۱۳۹۵

      تانک انقدر مصرفش بالا نیست :(

  • HD7
    HD7 | ۱ بهمن ۱۳۹۵

    سایپا هم باید به فکر باشه یکی از اینا بزنه?

    • | ۲ بهمن ۱۳۹۵

      ???? دهنت سرویس

مطالب پیشنهادی