ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت حذف خودکار فایل های زائد سیستم به ویندوز 10 اضافه می شود

مایکروسافت قابلیت جدیدی را در ویندوز 10 به نمایش گذاشته که بر اساس آن می توانید با حذف فایل ها و برنامه های غیر ضروری، فضای خالی کامپیوتر شخصی خود را تا حدی افزایش دهید. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

مایکروسافت قابلیت جدیدی را در ویندوز 10 به نمایش گذاشته که بر اساس آن می توانید با حذف فایل ها و برنامه های غیر ضروری، فضای خالی کامپیوتر شخصی خود را تا حدی افزایش دهید.

این ویژگی که در نسخه پیش نمایش 15014 در دسترس کاربران اینسایدر قرار گرفته، به صورت خودکار می تواند برخی از فایل های بلااستفاده را از PC حذف نماید.

مایکروسافت نام این بخش را Storage Sense گذاشته، که می تواند فایل های موقتی که توسط هیچکدام از اپلیکیشن های نصب شده توسط کاربر استفاده نمی شوند را حذف نماید، همچنین هر 30 روز یک بار اقدام به خالی کردن سطل زباله می کند که می تواند به افزایش فضای آزاد سیستم و بهبود سرعت عملکرد آن منجر شود.

همچنین قابلیت پاکسازی دستی نیز در این منو تعبیه شده که بر اساس آن می توانید سریعاً به حذف فایل های اضافه و بدون استفاده در سیستم بپردازید.

گفتنیست Storage Sense به صورت پیش فرض غیر فعال است، و برای فعالسازی آن باید مستقیماً به منوی مربوطه در بخش تنظیمات، قسمت سیستم و زیربخش Storage بروید.

لازم به یادآوریست ویژگی مورد بحث فعلاً تنها در اختیار کاربران اینسایدر قرار دارد که آخرین بیلد ویندوز 10 یعنی 15014 را دریافت کرده اند. افرادی که در این شبکه فعالیت ندارند، باید تا زمان ارائه آپدیت اصلی سیستم عامل مایکروسافت به نام Creators صبر نمایند.

آپدیت Creators ویندوز 10 فروردین ماه سال 1396 به صورت رایگان عرضه خواهد شد و ویژگی های مختلف و جدیدی را به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۳ بهمن ۱۳۹۵

    همیشه می خواستم بدونم از کجا می خوان بفهمن که کدوم فایل ها زایدن. که بعد نکنه اشتباهی یه فایل مهم ولی فراموش شده رو دیلت کنن

    • محمد
      محمد | ۳ بهمن ۱۳۹۵

      البته منظورم فقط ویندوز نیست

مطالب پیشنهادی