ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان از امواج فراصوت برای ورود RNA به داخل سلول ها بهره بردند

محققان دانشگاه MIT، بیرگهام و «بیمارستان زنان» موفق شدند که با شلیک امواج فراصوت، رشته های RNA را به داخل سلول های روده هدایت کنند. دانشمندان از این طریق توانستند با کمک RNA و برنامه ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

محققان دانشگاه MIT، بیرگهام و «بیمارستان زنان» موفق شدند که با شلیک امواج فراصوت، رشته های RNA را به داخل سلول های روده هدایت کنند. دانشمندان از این طریق توانستند با کمک RNA و برنامه ریزی دوباره ساخت پروتئین در سلول ها، سطح پروتئینی را کاهش دهند که تنها در مواقع ابتلا به بیماری های التهابی روده یافت می شود.

«کارل شولهیمر» رهبر گروه تحقیقاتی مذکور عنوان کرد که «کاهش چشمگیری را در سطح پروتئین های ذکر شده مشاهده کرده اند.» گفتنی است که قسمتی از ساختار RNA توانایی غیرفعالسازی ژن های به خصوصی را دارد که می تواند در درمان بیماری ها کمک کننده باشد اما با این وجود ورود RNA به امعاء و احشاء سبب شکسته شدن آن به مولکول های دیگر شده و مانع از رسیدن آن به منطقه مورد نظر می شود.

در این روش درمانی با استفاده از امواج اولتراساند، RNA به سرعت به داخل سلول های مورد هدف وارد شده و فرصت از هم پاشیدگی نخواهد داشت.

امواج فراصوت در فرکانس های پایین سبب به وجود آمدن حباب های کوچکی می شود که راه را برای ورود دارو یا RNA به داخل سلول هموار می کند. در آزمایش های انجام شده روی موش ها، نمونه هایی که RNA را توسط اولترساند دریافت کرده اند با کاهشی 7 تا 10 برابری در سطح پروتئین های التهابی مواجه شده اند.

از طرف دیگر دانشمندان اذعان داشته اند که از روش مذکور می توان در بیماری های مربوط به دستگاه گوارش و حتی در دیگر نقاط بدن نیز بهره برد. به عنوان مثال از RNA درمانی می توان در برنامه ریزی دوباره ساخت پروتئین در سلول های سرطانی استفاده کرد.

محققان برای توسعه فناوری مذکور شرکتی با عنوان «Suono Bio» را تأسیس کرده اند تا در صورت موفق بودن آزمایش ها کلینیکی، روش مذکور را برای درمان بیماری های التهاب روده در انسان توسعه دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • iqaxox
    iqaxox | ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

    qukb1q26av

  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود...
    www.gorgandl.com
    www.scriptbaran.com

  • ehsan dorani
    ehsan dorani | ۲ بهمن ۱۳۹۵

    اگه توسعه ش بدن فوق العاده میشه??

مطالب پیشنهادی