ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

30.4 میلیارد دلار؛ مجموعه هزینه صرف شده در صنعت بازی های ویدیویی طی سال 2016

گروه NPD که شهرت زیادی در دنبال کردن اطلاعات مربوط به صنعت بازی های ویدیویی دارد، معمولاً در گزارش های ماهانه خود به صحبت درباره مسائلی مانند میزان فروش کنسول های بازی یا نرم افزارها ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

گروه NPD که شهرت زیادی در دنبال کردن اطلاعات مربوط به صنعت بازی های ویدیویی دارد، معمولاً در گزارش های ماهانه خود به صحبت درباره مسائلی مانند میزان فروش کنسول های بازی یا نرم افزارها می پردازد. اما حالا این گروه، گزارش سالانه خود را منتشر نموده که با اطلاعات بسیار جالبی همراه است.

NPD تخمین می زند که در سال 2016 میلادی، مصرف کنندگان هزینه ای بالغ بر 30.4 میلیارد دلار را صرف بازی ها و تجهیزات گیمینگ کرده اند که 200 میلیون دلار از سال 2015 میلادی بیشتر است.

این رقم چشمگیر، با در نظرگیری تمام آمار مربوط به حوزه های مختلف صنعت بازی، شامل سخت افزار، نرم افزار، تجهیزات جانبی و خریدهای درون برنامه ای به دست آمده است. اگرچه فروش نرم افزار با رشد اندک 6 درصدی نسبت به سال 2015 همراه بوده، فروش سخت افزار کاهشی 24 درصدی را تجربه کرده که نشان دهنده فروش کمتر کنسول های بازی و نیز کاهش قیمت آنها است.

به صورت دقیق تر، کمترین قیمت کنسول های اکس باکس وان و پلی استیشن 4 با کاهشی 17 درصدی همراه بود و فروش کل این کنسول ها نیز، تا 7 درصد از سابق کمتر بوده است. در نهایت گفتنی است که کنسول دستی Nintendo 3DS هم رشدی 4 درصدی را نسبت به سال 2015 پشت سر گذاشته که اصلی ترین دلیل آن را می توان در عرضه Pokemon: Sun and Moon طی ماه نوامبر جستجو کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • FATAHI123
    FATAHI123 | ۲ بهمن ۱۳۹۵

    ایول بازی های رایانه ای امسال خشممونو به علم و یادگیری نشان دادیم? ? ?

مطالب پیشنهادی