ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یکی دیگر از جایگاه های لوکس فروش ساعت اپل تعطیل شد؛ زنگ خطر برای اپل واچ؟

در حالی که به تولد دو سالگی ساعت های هوشمند کمپانی اپل نزدیک می شویم، به نظر می رسد کوپرتینویی ها برخی از رویکردهایشان را دستخوش تغییر و تحول کرده اند. بعد از آنکه یکی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

در حالی که به تولد دو سالگی ساعت های هوشمند کمپانی اپل نزدیک می شویم، به نظر می رسد کوپرتینویی ها برخی از رویکردهایشان را دستخوش تغییر و تحول کرده اند.

بعد از آنکه یکی از فروشگاه های اختصاصی و لوکس اپل واچ که به صورت پاپ-آپ در شهر لندن انگلستان برپا گردیده بود بسته شد، خبردار شدیم که جایگاه فروش این ساعت های هوشمند در مجتمع تجاری «لافایت گالریز» شهر پاریس فرانسه هم تعطیل شده است. اما علت این اتفاق چیست؟

کمپانی اپل ساعت های هوشمندش را از ابتدا به عنوان گجتی لوکس و تجملاتی به بازار معرفی کرد، نه یک دیوایس کاربردی و مناسب استفاده روزمره.

اگرچه در هر صورت این پوشیدنی شیک به لطف اعتبار و نام برند اپل به خوبی مورد استقبال عموم قرار گرفت و به عنوان یکی از پرفروش ترین ساعت های هوشمند شناخته می شود، اما به مرور زمان شاهد آن هستیم که مردم به لوازم کاربردی تر و ساده تری نیاز دارند.

به اعتقاد اکثر قریب به اتفاق کارشناسان، بازار ساعت های هوشمند در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و مردم کم کم به این باور رسیده اند که واقعاً چنین دیوایسی به اندازه کافی کاربرد نداشته و الزامی برای تهیه آن وجود ندارد.

در سوی مقابل دستبندهای پایشگر سلامت ساده و ارزان قیمت تر بیش از پیش مورد توجه مردم قرار گرفته است؛ به عنوان مثال محصولات کمپانی هایی مانند فیت بیت و شیائومی نمونه بارزی از این اتفاق محسوب می شوند.

با همه این تفاسیر به نظر می رسد کوپرتینویی ها هم به این مسئله اشراف پیدا کرده اند و اگر نگاهی به آگهی های تلویزیونی اخیر اپل واچ بیاندازید، متوجه تمرکز بیشتر روی کاربردهای پایش سلامت و همراهی روزمره آنها خواهید شد.

از طرفی اپل فروش ساعت هوشمند طلایی اش با قیمت 17 هزار دلار را هم متوقف کرده و در حال حاضر فقط مدل های معمولی در بازار یافت می شوند.

بنابراین می توان به سادگی دریافت که اپل ساعت هوشمندش را دیگر به عنوان یک پوشیدنی لوکس به فروش نمی رساند و سعی دارد به روش های مختلف از هزینه های اضافی کاسته و با دیدگاهی کاربردی تر به فروش اپل واچ کمک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی