ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ولوو XC40؛ کوچک ترین کراس اوور ولوو با احتمال ورود به ایران

بعد از استقبال بسیار خوب مشتریان و موفقیت چشمگیر XC90، ظاهرا کمپانی سوئدی ولوو قصد دارد کراس اوور دیگری را به جمع محصولات لوکس خود اضافه کند. بر اساس گزارشاتی که در برخی منابع چینی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

بعد از استقبال بسیار خوب مشتریان و موفقیت چشمگیر XC90، ظاهرا کمپانی سوئدی ولوو قصد دارد کراس اوور دیگری را به جمع محصولات لوکس خود اضافه کند.

بر اساس گزارشاتی که در برخی منابع چینی منتشر شده، ولوو کراس اوور XC40 را در ماه آوریل امسال و در نمایشگاه شانگهای معرفی خواهد کرد.

از آنجایی که کشور چین یکی از بازارهای مهم ولوو بوده و این کمپانی تحت مالکیت جیلی قرار دارد، این نمایشگاه می تواند بهترین مکان برای خودنمایی سوئدی ها باشد.

کراس اوور XC40 اولین اتومبیل ولوو خواهد بود که با استفاده از پلت فرم ماژولی کوچک و جدید این کمپانی موسوم به CMA ساخته می شود.

این پلت فرم که به دلیل قابلیت تغییر سایز می تواند برای تولید انواع خودروها به کار رفته شود، اشتراکاتی را با پلت فرم بزرگ تر SPA نیز دارد.

استفاده از این دو پلت فرم با بخش های مشترک به معنای آن است که ولوو برای توسعه خودروهای جدید نیازی به سرمایه گذاری های هنگفت ندارد.

به لحاظ طراحی ظاهری XC40 احتمالا شباهت های زیادی با کانسپت های 40.1 و 40.2 که سال گذشته رونمایی شدند، خواهد داشت. این کانسپت ها بدنه ای بسیار خوش فرم و زیبا داشته و همانند محصولات اخیر ولوو چراغ های اصلی چکش مانند بخشی از ویژگی های جذاب ظاهری آنها بودند.

منابع چینی ادعا می کنند XC40 با پیشرانه ای هیبریدی - شامل یک موتور بنزینی 1.5 لیتری سه سیلندر و یک موتور الکتریکی - معرفی خواهد شد؛ اما بعدها نسخه های غیر هیبریدی با موتورهای سه و چهار سیلندر ارائه می شوند.

وظیفه انتقال نیرو را نیز یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه بر عهده خواهد گرفت. گفته می شود موتور 1.5 لیتری سه سیلندر با فناوری توربو قدرتی نزدیک به 180 اسب بخار داشته و هم ردیف با موتورهای اکوبوست فورد قرار می گیرد.

پیتر مارتنز مدیر بخش تحقیق و توسعه ولوو فروش سالانه صد هزار دستگاه XC40 را پیش بینی کرده که در صورت محقق شدن، موفقیت ولوو دو چندان خواهد شد. این کمپانی در سال گذشته با فروش 534,332 دستگاه خودرو، رشدی 6.2 درصدی نسبت به سال 2015 تجربه کرد.

اما مهمترین نکته در خصوص XC40 آنکه با توجه به قوانین فعلی واردات خودرو به کشورمان، امکان ورود XC40 به ایران نیز وجود خواهد داشت و بعید نیست که این مدل نیز به یکی از بازیگران شاخص بازار خودروهای وارداتی در سال 96 یا 97 مبدل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MrPro
    MrPro | ۵ بهمن ۱۳۹۵

    ولوو به خاطر استانداردهای سختگیرانه ایمنی در محصولاتش شهرت جهانی داره. اگر وارداتش با قیمت معقول به دست مردم برسه، طعم واقعی یک خودرو ایمن حس خواهد شد...

  • Arman1377
    Arman1377 | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    اگه با نمایندگی و خدمات پس از فروش اصلی به ایران بیاد خوبه مگه نه یه پراید می نه بهش هم صاحب پراید بدبخت میشه و هم صاحب ولوو دیگه ماشینشو باید بندازه دور یا نصف قیمت رد کنه بره

  • Mehdi
    Mehdi | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    خیلی قشنگه حیفه اینو بندازی تو چاله چوله های خیابان های ایران

مطالب پیشنهادی