ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سامسونگ از فصل آخر ۲۰۱۶: سودآورترین دوره در سه سال اخیر

سامسونگ دیروز کنفرانسی ویژه ترتیب داد تا دلایل آتش سوزی نوت 7 و تمهیدات ویژه برای پیشگیری از تکرار این فاجعه در آینده را برای سهامداران و کاربران تشریح کند. این اقدام کره ای ها ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۵

سامسونگ دیروز کنفرانسی ویژه ترتیب داد تا دلایل آتش سوزی نوت 7 و تمهیدات ویژه برای پیشگیری از تکرار این فاجعه در آینده را برای سهامداران و کاربران تشریح کند. این اقدام کره ای ها کاملاً بجا و با زمان بندی منطقی انجام شد، چون امروز آنها گزارش مالی سه ماهه پایانی سال مالی 2016 را منتشر کردند و نشان دادند به طور کامل بحران را پشت سر گذاشته اند.

شرکت مذکور در این بازه توانسته بیش از 45.8 میلیارد دلار درآمد داشته باشد و از این مقدار، 7.2 میلیارد دلار سود نصیب آنها شده که رشد خیره کننده 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد. بدین ترتیب سه ماهه پایانی سال 2016 را می توان پرمنفعت ترین بازه طی سه سال گذشته برای این کمپانی دانست.

گفتنیست مشکلات به وجود آمده برای فبلت پرچمدار نوت 7 و فراخوان آن باعث شد تا سامسونگ در سه ماهه سوم نتواند به اهداف مالی تعیین شده خود برسد و سود آنها 2.2 میلیارد دلار کمتر از پیش بینی ها بود، اما اکنون می بینیم شرکت مورد بحث به خوبی از سد مشکلات عبور کرده است.

قدرت اصلی غول تکنولوژی کره جنوبی در تولید نمایشگرها و چیپ های حافظه است. در بیانیه رسمی سامسونگ می خوانیم:

فروش عالی چیپ های حافظه با کیفیت و حرفه ای، توسعه تکنولوژی V-NAND و عرضه گسترده نمایشگرهای OLED و پنل های بزرگ UHD نقش بسزایی در سودآوری ما داشته اند.

البته کاهش ارزش وون کره جنوبی در مقابل دلار آمریکا نیز بی تأثیر نبوده است. از آنجا که قراردادهای فروش نمایشگر و حافظه اغلب بر اساس دلار آمریکا منعقد می گردند، سود حاصل از آنها طی سه ماهه قبل بیشتر از حد معمول بوده.

بخش موبایل سامسونگ نیز عملکرد نسبتاً خوبی داشته و با فروش قابل توجه خانواده S7 و موبایل های میان رده، این حوزه توانسته سود سالیانه خود را 4 درصد افزایش داده و به 2 میلیارد دلار برساند. آنها امیدوارند محصولات سری A و J نیز بتوانند فروش خوبی را در ماه های پیش رو تجربه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • javad
    javad | ۵ بهمن ۱۳۹۵

    واقعا چه مدیریت خوبی از پس همه ی مشکلات با مدریت بحران برامد

مطالب پیشنهادی