ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معمولی اما دست نیافتنی؛ نگاهی به مشخصات نسل جدید هیوندای آزرا

هیوندای آزرا یا گرنجور که در نسل چهارم و پنجم یکی از سدان های پرطرفدار بازار ایران بود که البته واردات آن در پی وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (مجهز به پیشرانه های بیش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

هیوندای آزرا یا گرنجور که در نسل چهارم و پنجم یکی از سدان های پرطرفدار بازار ایران بود که البته واردات آن در پی وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (مجهز به پیشرانه های بیش از 2.5 لیتری) از سال 2014 متوقف شده است

اما پس از توقف تولید نسل پنجم، هیوندای آزرا (گرنجور) در اکتبر 2016 وارد نسل ششم خود شد. فروش نسل جدید آزرا به تازگی در سرزمین مادری آغاز شده و همزمان با این رویداد، جزییات بیشتری درباره پیشرانه ها و قیمت گذاری این خودرو مشخص شده است.

مدل پایه آزرا با یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر و یک گیربکس شش دنده اتوماتیک ارایه می شود. با این پیشرانه ارزان ترین آزرا 187 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور در اختیار مالک خود می گذارد، ارقامی که برای یک سدان سایز متوسط چندان هیجان انگیز نیستند.

هیوندای برای این مدل قیمتی برابر با 30.55 میلیون وون تعیین کرده که در صورت تبدیل به دلار رقمی در حدود 26 هزار دلار (حدود 100 میلیون تومان) خواهد شد.

افرادی که خواهان موتوری قدرتمندتر هستند، می توانند آزرای جدید را با موتور 3 لیتری V6 سفارش دهند. این موتور توانایی تولید 262 اسب بخار قدرت و 308 نیوتن متر گشتاور را دارد که مسلما بسیار بهتر از نمونه 2.4 لیتری پایه است.

برای علاقه مندان به موتورهای دیزلی نیز هیوندای یک موتور 2.2 لیتری توربودیزل در نظر گرفته؛ این موتور نیز خروجی هایی برابر با 199 اسب بخار قدرت و 441 نیوتن متر گشتاور دارد.

هر دوی این موتورها با یک گیربکس 8 دنده ترکیب می شوند که نقش به سزایی در کاهش مصرف سوخت ایفا می کند. همانند نسل های پیشین، آزرای ششم نیز ذاتا یک خودروی دیفرانسیل جلو است.

به لحاظ طراحی ظاهری، می توان گفت که هیوندای آزرای جدید را متحول کرده و دیگر خبری از آن حجم های اغراق آمیز و خطوط سیال نیست. نمایی جلویی این خودرو با محصولات برند لوکس جنسیس همسوتر شده و شکل چراغ ها در نمای عقب هم داج چارجر را در ذهن تداعی می کند.

دامنه تغییرات در داخل کابین با انقلاب همراه بوده و هیچ شباهتی با نسل های پیشین ندارد.

در کنار سیستم اینفوتینمنت 8 اینچی که بصورت پیشفرض از سیستم اپل کارپلی پشتیبانی می کند، یک ساعت عقربه دار لوکس تعبیه کرده تا آزرا را متمایزتر و لوکس تر از سایر محصولات خود جلوه دهد.

با وجود این شکل فرمان چهارشاخه به گونه ای طراحی شده که فقط افراد مسن آن را تمجید خواهند کرد!

انتظار می رود آزرا به عنوان مدل سال 2018 وارد خاک آمریکا شود. برای بازار آمریکای شمالی، هیوندای احتمالا آزاری نسل ششم را فقط با یک موتور V6 ارایه می کند؛ اما بجای نمونه 3 لیتری، شاید همان موتور 3.3 لیتری سانتافه نیروبخش آزرا در آمریکا باشد.

شایان ذکر است با توجه به قوانین موجود، مدل پایه هیوندای آزرا که به موتوری 2.4 لیتری مجهز شده مشکلی از بابت ورود به کشور نداشته و شاید روزی شاهد تردد آن در خیابان های ایران باشیم، اما با توجه به تعرفه ها و قوانین فعلی واردات، احتمالا قیمت مدل پایه آزرا چیزی بیش از 210 میلیون تومان خواهد بود.

از سوی دیگر چند هفته ایست که نام خودروهای کیا و هیوندای و برخی برند های دیگر  از سایت ثبت سفارش گمرک خارج شده و با توجه به قرارداد میان هیوندای و کرمان موتور، ممکن است واردات خودروهای هیوندای نیز به کرمان موتور سپرده شود، در این صورت احتمال ورود این خودرو به کشورمان بیش از پیش کاهش می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • H@med
    H@med | ۶ بهمن ۱۳۹۵

    پیشرفت خوبی تو طراحی خارجی داشته ولی طراحی داخلیش زیاد به دل نمیشینه

    • Amin_66
      Amin_66 | ۷ بهمن ۱۳۹۵

      خدایا تفاوت طراحی این مدل آزرا رو ببینید با مدل قبلیش و مقایسش ونید با تفاوت ظاهری دنا پلاس با دنا...
      سگ تو روح پدرتون با این مملکتتون که ساختید،چرا باید تعرفه ۳۰۰ درصدی روی این خودرو بذارن برای حمایت از خودروساز دزد داخلی

  • Rivekan
    Rivekan | ۶ بهمن ۱۳۹۵

    نمیدونم چطور میگید شبیه دوج شده در حالی که آزرا از سال 2005 چراغ عقب متصل به هم داشت، خوب این نوع چراغ حاصل تکامل چراغ نسل های قبلی آزرا هست.

  • mostoul_bm
    mostoul_bm | ۶ بهمن ۱۳۹۵

    پشت ماشین شبیه به دوج دارت شده نه ؟

مطالب پیشنهادی