ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم تولیدکنندگان چینی موبایل در بازار هند افزایش یافت

هند پهناور که شمار کاربران موبایلش به رقم 300 میلیون نفر رسیده بازاری سودآور برای بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ این محصول در دنیا محسوب می شود. اصلا به همین خاطر است که شرکت هایی نظیر سامسونگ، ویوو، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

هند پهناور که شمار کاربران موبایلش به رقم 300 میلیون نفر رسیده بازاری سودآور برای بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ این محصول در دنیا محسوب می شود. اصلا به همین خاطر است که شرکت هایی نظیر سامسونگ، ویوو، هوآوی و شیائومی وارد رقابتی سخت با هم شده اند تا محصولات خود را وارد بازار این کشور نمایند.

طبق گزارشی که اخیرا توسط موسسه آماری به نام Counterpoint در رابطه با بازار اسمارت فون هند منتشر شده، تولیدکنندگان چینی برای رسیدن به این هدف، اخیرا در سطح مطلوبی ظاهر شده اند. براین اساس، برای نخستین بار، در سه ماهه آخر سال قبل، هیچ برند هندی نتوانسته در زمره 5 تولیدکننده مطرح موبایل در این کشور جای بگیرد و در مقابل این فهرست تحت سلطه نام های چینی بوده است.

بازار موبایل هند در سه ماهه اخیر 18 درصد رشد داشته

گزارش Counterpoint حاوی اطلاعات ارزشمند دیگری در رابطه با دومین بازار بزرگ موبایل دنیا یعنی هند است که در ادامه با شما در میان می گذاریم. برای نمونه در آن گفته شده، فروش اسمارت فون در هند، علیرغم رشد سه درصدی اش در دنیا، برابر با 18 درصد در فصل گذشته بوده است.

از هر 10 موبایل به فروش رفته در خاک هند نیز 7 موردشان از LTE پشتیبانی می کنند و جای تعجب نخواهد داشت اگر بگوییم که سامسونگ با اختصاص 25 درصد از سهم بازار این کشور، جایگاه نخست آن را به خود اختصاص داده و بعد از آن نیز شرکت هایی چون مایکرومکس، لنوو و اینتکس جایگاه های بعدی را در اختیار دارند.

گفتنی است اپل که در ماه های اخیر به شدت درگیر جلب موافقت مقامات هندی برای صادرات آیفون به خاک این کشور بوده نتوانسته جای پای محکمی را در آن به خود اختصاص دهد و با وجود آنکه در فصل قبل 2.5 میلیون موبایل را در آن به فروش رسانده همچنان در جایگاه دهم جدول پرفروش ترین های هند قرار دارد.

اما جالب تر از همه نرخ رشد شرکت های چینی در هند است. حدودا یک سال پیش و در فصل آخر از سال 2015، برندهای چینی تنها 14 درصد از کل بازار اسمارت فون این کشور را در اختیار داشتند این در حالی است که در همان بازه ها، هندی ها 54 درصد از کل بازار کشور خود را به خود اختصاص داده بودند.

با این همه، در سه ماهه آخر سال 2016، برای اولین بار، نام برندهای هندی از فهرست پنج فروشنده برتر موبایل در این کشور قلم خورد و در مقابل جای خود را به شرکت های یاد شده در بالا دادند. اضافه نماییم کل صادرات موبایل چینی ها به هند در فصل آخر سال 2015 به رقم 46 درصد رسید.

Ranveer Singh هنرپیشه هندی در کنفرانس خبری ویوو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Seraj
    Seraj | ۶ بهمن ۱۳۹۵

    عشقه رانویر سینگ ????

مطالب پیشنهادی