ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با تلویزیون های 3D خداحافظی کنید

برخی اوقات شرکت های تولید کننده لوازم برقی سعی می کنند تکنولوژی جدیدی را وارد زندگی انسان ها کنند که ممکن است به طور کلی توسط کاربرها کنار زده شوند. حرکت این پروژه ها در ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

برخی اوقات شرکت های تولید کننده لوازم برقی سعی می کنند تکنولوژی جدیدی را وارد زندگی انسان ها کنند که ممکن است به طور کلی توسط کاربرها کنار زده شوند. حرکت این پروژه ها در نهایت به جایی به غیر از گورستان گجت ها ختم نخواهد شد. یکی از همین فناوری های به نسبت جدید، تلویزیون های 3D هستند که در حال حاضر کاملاً از مرکز توجهات دور شده اند.

به نقل از وبسایت CNET، ال جی و سونی به عنوان آخرین تولیدکنندگان تلویزیون های سه بعدی، در سال جاری محصولی برای نمایش فیلم ها و برنامه های تلویزیونی 3D عرضه نخواهند کرد. دو کمپانی مذکور در نهایت تصمیم گرفتند که مسیر شرکت های ویزیو، شارپ و تی سی ال را دنبال کنند و استفاده از این فناوری را کنار بگذارند.

گفتنی است در سال 2010 و به دنبال موفقیت فیلم آواتار، اولین فیلم سه بعدی پر هزینه، کمپانی های تولیدکننده تلویزیون تصمیم گرفتند تکنولوژی 3D را وارد بازار خانگی کنند. اما اکنون با گذشت 7 سال، یکی از مدیران محصولات ال جی بیان کرد «قابلیت سه بعدی هیچگاه مورد استقبال کاربران برای استفاده خانگی قرار نگرفت و هرگز به عنوان یک فاکتور تعیین کننده برای انتخاب یک تلویزیون جدید مطرح نبوده است.»

هم اکنون صنعت تلویزیون روی ویژگی HDR، 4K و قابلیت های هوشمند سرمایه گذاری کرده تا بتواند کاربران را به خرید تلویزیون های جدید ترغیب کند.

لازم به ذکر است بر اساس گزارش NPD Group در سال 2012 حدود 23 درصد از فروش تولیدکنندگان مربوط به تلویزیون های سه بعدی بوده است اما هم اکنون این تکنولوژی در تلویزیون ها به دست فراموشی سپرده شده است. همین عامل سبب می شود که زنگ خطری برای فناوری هایی نظیر واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و گجت های پوشیدنی به صدا در آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

    ارتباط 3D رو با VR , AR نمیفهمم
    چرا زنگ خطر برای این فناوری ها به صدا دراومده؟

مطالب پیشنهادی