ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی جنگ زرهی؛ خونین خط

چون بعضا توسعه دهندگان داخلی از ساخته های جهانی الهام می گیرند، متاسفانه طی چند ماه گذشته شاهد عرضه عناوین اکشن ایرانی بودیم که یکی از بزرگترین نقطه ضعف های این گونه اپلیکیشن ها را ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

چون بعضا توسعه دهندگان داخلی از ساخته های جهانی الهام می گیرند، متاسفانه طی چند ماه گذشته شاهد عرضه عناوین اکشن ایرانی بودیم که یکی از بزرگترین نقطه ضعف های این گونه اپلیکیشن ها را داشتند. با این بازی ها، شما معمولا طی سناریویی که تا پایان هم حفظ می شود به جنگ با دشمن ها رفته و آن ها را شکست می دهید. حالا برای چه نقطه ضعف؟ جمله قبلی را بخوانید.

قضیه دقیقا همین سناریویی است که حتی پس از چندین ساعت تجربه یک اپلیکیشن، به ندرت می توانید تفاوت های کارآمدی نسبت به ثانیه های ابتدایی اش بیابید. ساده بگوییم، مکانیزم های پایه ای گیم پلی تغییرات چندانی نمی کنند و آن پیشرفت پله ای را نمی بینیم. بعد از هیاهوی این عناوین که البته با وجود داشتن تمام توضیحات بالا همچنان مخاطبین را سرگرم می نمایند، حالا «جنگ زرهی» آمده تا با المان هایش داستانِ خونینِ جنگ را روایت کند.

منوها شاید مشابه بازی های معروفی همانند Zombie Frontier 3 [معرفی دیجیاتو] باشند ولی همچنان زیبا بوده و همچنین توضیحات خیلی خوبی برای تمام بخش ها شاهد هستیم.
پیش از پرداخت به مکانیزم های ساخته «پلاس ناین گیمز» این نکته را بگوییم که جنگ زرهی هم با بعضی مشکلات عناوین مشابهش دست و پنجه نرم می کند ولی وجود قسمت هایی موجب شده تا این مسئله به چشم نیاید. اولین و مهمترین آن ها را می توانیم آزادی بازیکن ها هنگام حرکت بنامیم. طی تمام ماموریت ها دشمن ها با وسیله های جنگی گوناگون به شما هجوم می آورند. بنابراین باید پیش از رسیدن نیروهای رو به رویی به خط معین، تمام آن ها را نابود کنید.

برای این هدف هم کافیست با یکی از تانک هایی که دارید به این وسیله ها شلیک نمایید. خوشبختانه چگونگی حرکت تانک خیلی ساده بوده و جدا از آن، به خوبی با صفحه لمسی اسمارت فون ها هماهنگ شده است. با بخش چپ تلفن هوشمند تانک را به جهت های مختلف ببرید و به واسطه قسمت راست، ابتدا نشانه گرفته سپس تیرهای تانک را به سمت دشمنان بفرستید.

فریم ریت بالا از جمله نکات مثبت جنگ زرهی است.

اما برای چه این قسمت جنگ زرهی را مثبت خواندیم؟ یک نگاه به اپلیکیشن های مشابه که ماه های قبلی عرضه شده اند بیاندازید تا متوجه حرف ما می شوید. با تمام آن ها، شخصیت داستان معمولا روی یک نقطه می ایستاد یا نمی توانستید او را حرکت دهید. بنابراین مهمترین وظیفه شما تیراندازی به بقیه بود. نه این که المان بدی است، همچنان خیلی از استودیوها با ساخت مکانیزم های عناوین شان پیرامون همین بخش تجربه خوبی را به ارمغان می آورند.

اینجا به همان صحبت های مقدمه اشاره داریم. یعنی المان هایی که بعدها به گیم پلی اضافه می شوند، به گونه ای نیستند تا اپلیکیشن بتواند جذابیت خودش را حفظ نماید. حالا پلاس ناین گیمز با دادن آزادی نسبی به بازیکن ها توانسته ساخته اش را تقریبا از کلیشه ها جدا کند. البته این آزادی تنها المان مثبت جنگ زرهی نیست و لا به لای بازی می توانید نقاط مثبت مختلفی بیابید که بی شک یکی از آن ها گرافیک است.

اسکرین شات ها به خوبی گویای این بخش هستند اما بد نیست از رنگ بندی مناسب با محیط بگوییم که به واسطه آن ها، ساخته پلاس ناین گیمز یک حالت نسبتا اتمسفریک به خود گرفته است. البته با وجود قسمت های مثبت این بخش، همچنان مشکلاتی هم می توانیم ببینیم. یکی این که منطقه ها خیلی متفاوت نبوده و امیدواریم با آپدیت های بعدی، محیط هایی به بازی اضافه شوند.

همچنین تعداد وسیله های دشمن از دیدگاه گستردگی زیاد نیستند و بعضی تکسچرها [به لوله تانک نگاه کنید] هم می توانستند تا حدودی طراحی بهتری داشته باشند. ولی چون سنگینی این قسمت به سمت المان های مثبت است با اطمینان جنگ زرهی را می توانیم یکی از خوب های اکشن امسال از دیدگاه گرافیک بنامیم. خوشبختانه این جذابیت های دیداری به بخش شنیداری هم راه یافته اند.

صدای شلیک تانک ها کوبنده بوده و با گذاشتن هدست روی گوش های خود، آدرنالین خون شما افزایش می یابد. جدا از این نباید از قطعه های استفاده شده برای منوها و هنگام جنگ با دشمنان بگذریم. خوب این نقاط مثبت جنگ زرهی بودند حالا بیایید نیم نگاهی به مشکلات داشته باشیم. همانگونه که با ابتدای مطلب گفتیم، این اپلیکیشن همچنان با یکنواختی گیم پلی پس از نزدیک به یک ساعت دست و پنجه نرم می کند.

شاید توسعه دهنده با دشمن های گوناگون، سه محیط مختلف و المان های نقش آفرینی سعی نموده باشد تا جذابیت عنوانش را حفظ کند اما این ها کافی نیستند [کمبود محتویات]. به واسطه همین مسئله هم احتمالا از بازیافت بعضی بخش ها با تغییرات کم آن ها خسته شوید. البته این صحبت ها را نسبت به عناوین جهانی و عالی بیان کردیم. چون طی مقایسه جنگ زرهی با بازی های داخلی، همچنان این قسمت خوب بوده و به طور کلی با عنوانی جذاب رو به رو هستیم.

جنگ زرهی

جنگ زرهی

سازنده: پلاس ناین گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 57.5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی