ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن هایی که از مرز یک میلیارد دانلود گذر کرده اند

هر سال اهالی مانتین ویو با ارائه آماری از تعداد اپ های دانلود شده روی موبایل ها و تبلت ها در سراسر جهان، همه را شگفت زده می کنند. بر اساس آخرین شمارش گوگل که در ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

هر سال اهالی مانتین ویو با ارائه آماری از تعداد اپ های دانلود شده روی موبایل ها و تبلت ها در سراسر جهان، همه را شگفت زده می کنند. بر اساس آخرین شمارش گوگل که در جریان Google I/O 2016 انجام گرفت، بیش از ۶۵ میلیارد اپلیکیشن در سال گذشته توسط کاربران اندرویدی دانلود شده اند که رقم قابل توجهی است.

به همین منظور می خواهیم در ادامه این متن به معرفی اپلیکیشن هایی بپردازیم که خود به تنهایی بیش از یک میلیارد بار در پلی استور گوگل دانلود شده اند و در رسیدن به این رقم شگفت انگیز، نقشی اساسی ایفا کرده اند.

Google Play Services

حضور این اپلیکیشن در لیست مقاله به هیچ عنوان غافلگیر کننده نیست؛ چرا که اصلی ترین اپلیکیشنی که روی هر موبایل اندرویدی نصب شده همین گوگل پلی سرویس است. تمامی اپلیکیشن ها و سرویس ها به گونه ای وابسته به این اپ هستند و به راحتی نمی توان سیستم عامل اندروید را بدون آن تصور کرد.

Google Play services

Google Play services

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴۶.۶ مگابایت زبان:

Gmail

این روزها تقریبا همه به نوعی مجبور هستند تا از ایمیل های خود برای برخی کارها استفاده کنند. پس جای تعجب ندارد که اپلیکیشن یکی از محبوب ترین سرویس های ایمیلی در جمع اپ های لیست مورد بحث قرار گرفته باشد. Gmail به تنهایی قدرتمند است و ویژگی های خوب آن نیز بر جذابیت استفاده از این سرویس می افزاید.

Gmail

Gmail

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۸.۶ مگابایت زبان:

Google Maps

گویا اپلیکیشن های گوگل قصد ندارند از صدرنشینی فاصله بگیرند و گفتنی است که اپلیکشن پر طرفدار بعدی نیز مربوط به نقشه و مسیر یاب اهالی مانتین ویو است. Google Map را می توان کامل ترین و قدرتمندترین نقشه و مسیر یاب حال حاضر دنیای اپلیکیشن ها دانست. علاوه بر این اپ مورد بحث به صورت از پیش فرض روی تمامی تلفن های هوشمند اندرویدی نصب شده و تمامی کاربران می توانند به راحتی به این اپ قدرتمند دسترسی پیدا کنند.

Maps - Navigation & Transit

Maps - Navigation & Transit

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۷ مگابایت زبان:

Youtube

به هر حال نمی توان در مورد اپلیکیشن های محبوب صحبت کرد و از یوتوب سخن نگفت. مسلما در دنیای استریم و پخش ویدیوها، یوتوب حرف اول را می زند و به راحتی نمی توان مانع استفاده میلیاردها کاربر از آن شد.

YouTube

YouTube

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۰.۵ مگابایت زبان:

Facebook

پس از صحبت درباره چند اپ قدرتمند گوگل نوبت به غول شبکه های اجتماعی یعنی فیسبوک رسیده است. فیسبوک اولین اپلیکیشنی است که پس از اپ های نام برده شده، توانست از مرز یک میلیارد بار دانلود عبور کند و نام خود را به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان بر سر زبان ها بیاندازد.

Facebook

Facebook

سازنده: فیسبوک قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۶۷ مگابایت زبان:

Google Search

شاید جالب توجه ترین اپلیکیشن قرار گرفته در این لیست Google Search باشد. بدون شک در نبود موتور جستجوی شرکت گوگل زندگی بسیاری از کاربران در سراسر جهان دچار مشکل می شد. با وجود اینکه اپ مورد بحث این روزها خود به صورت مستقل کارایی خاصی ندارد و بیشتر فعالیت هایش به دست Google Now و دستیار این شرکت افتاده، باز هم می بینیم که Google Search از محبوبیت قابل قبولی برخوردار است و مسلما لیاقت قرار گرفتن در این لیست را دارد.

Google Search

Google Search

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴۲.۹ مگابایت زبان:

Google+

گوگل پلاس نیز که در گذشته یک شبکه اجتماعی تحت وب بود، با گذشت سال ها بر ویژگی های مختلف خود افزود و توانست به یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی میان کاربران تبدیل شود. لازم به ذکر است که با انتشار اپلیکیشن این شبکه اجتماعی از سوی گوگل، کاربران بسیاری شروع به استفاده از آن کردند و گوگل پلاس توانست در ژانویه ۲۰۱۵ به جمع اپلیکیشن های یک میلیارد بار دانلودی وارد شود.

Google+

Google+

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۶۰ مگابایت زبان:

WhatsApp Messenger

سال ۲۰۱۴ میلادی بود که فیسبوک خبر از خرید پیام رسان محبوب WhatsApp داد. پس از آن تنها یک سال طول کشید تا این اپلیکیشن، مرز یک میلیارد بار دانلود را بشکند و به راحتی بر تمامی پیام رسان های دیگر غلبه و آن ها را پشت سر بگذارد. هنوز اپ مورد بحث به عنوان یکی از محبوب ترین پیام رسان های جهان شناخته می شود و روز به روز بر کاربرانش افزوده می شود.

WhatsApp Messenger

WhatsApp Messenger

سازنده: WhatsApp قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۷.۱ مگابایت زبان:

Google Text-to-Speech

اگر به Google Text-to-Speech دسترسی داشته باشید آن وقت می فهمید که چطور این اپلیکیشن پیش فرض توانسته به این لیست ورود کند. Google Text-to-Speech یکی دیگر از اپلیکیشن های گوگل است که در اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی دیده می شود و می تواند تمامی متن های به نمایش درآمده را با صدای بلند برای کاربر بخواند.

Google Text-to-speech

Google Text-to-speech

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۹ مگابایت زبان:

Google Play Books

این روزها کتاب ها الکترونیکی طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و روز به روز دوست داران کتاب بیشتری را به خود جذب می کنند. همین عامل کافی است تا تعداد دانلود Google Play Books از مرز یک میلیارد بار دانلود بگذرد. اپ مورد بحث، بستری است که می توان بسیاری از کتاب های الکترونی را در آن پیدا کرد و پس از خرید به مطالعه آن ها پرداخت. Google Play Books هم همانند بسیاری از اپلیکیشن های گوگل روی موبایل ها و تبلت های اندرویدی به صورت پیش فرض وجود دارد و کاربران می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

Google Play Books

Google Play Books

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۱.۲ مگابایت زبان:

Messenger

اپلیکیشن های فیسبوک و گوگل در جمع اپ های این لیست رقابت تنگاتنگی را پشت سر می گذارند و حالا پس نام بردن چند اپلیکیشن اهالی مانتین ویو نوبت به پیام رسان غول شبکه های اجتماعی رسیده است. فیسبوک می دانست که کاربران عاشق چَت کردن هستند و می خواست که آن ها تجربه بهتری در هنگام استفاده از پیام رسان داشته باشند. به همین منظور روز به روز بر قدرت فیسبوک مسنجر، پیام رسان خود افزود تا نهایتا این اپ توانست از مرز یک میلیارد بار دانلود عبور کند و به عنوان دومین پیام رسان پر طرفدار این لیست شناخته شود.

Messenger

Messenger

سازنده: فیسبوک قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵۶ مگابایت زبان:

Google Hangouts

حال که صحبت از پیام رسان ها و چت کردن شد باید گفت که گوگل هم از این قافله عقب نمانده و Hangouts اهالی مونتین نیز پس از مسنجر توانست از مرز یک میلیارد بار دانلود عبور کند. با این حال Hangouts تنها یک پیام رسان ساده نیست و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و شاید همین امکانات منحصر به فردش باعث شده تا در جمع اپ های محبوب این لیست جای گیرد.

Hangouts

Hangouts

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۷.۴ مگابایت زبان:

Google Chrome

نوبتی هم که باشد نوبت یکی از محبوب ترین مرورگرهای دنیا، گوگل کروم است. تقریبا کسی نیست که حداقل برای یک بار هم که شده از گوگل کروم استفاده نکرده باشد؛ چرا که مرورگر مورد بحث، سریع، امن و قابل اعتماد است و روز به روز بر ویژگی های خوب آن افزوده می شود.

Chrome Browser

Chrome Browser

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۶۱.۴ مگابایت زبان:

Google Play Games

بازی های ویدیویی این روزها از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند و همواره بر طرفداران این آثار خصوصا روی موبایل ها افزوده می شود. پس اگر از طرفداران بازی های ویدیویی روی موبایل هستید، باید بگوییم که اپلیکیشن بعدی مربوط به این شاخه است. Google Play Games اپلیکیشنی است که برای علاقه مندان بازی های ویدیویی طراحی شده و کاربرانش به وسیله آن می توانند با دوستان خود رقابت کنند، به ضبط گیم پلی بازی های خود بپردازند و از همه مهمتر از حافظه ابری آن برای ذخیره سازی بازی های خود استفاده نمایند. تعجب بر انگیز نیست که با وجود بیشمار طرفدار بازی های ویدیویی Google Play Games توانسته از مرز یک میلیارد بار دانلود عبور کند.

Google Play Games

Google Play Games

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۳.۵ مگابایت زبان:

Google Play Music

با مرور این لیست به شدت جای خالی یک اپلیکیشن پخش کننده موسیقی حس می شد. چرا که موسیقی یکی از زیباترین تجربه ها در زندگی روزمره است و همه می توانند در هر مکان و زمانی به راحتی و از طریق دستگاه های هوشمندشان به آن دسترسی پیدا کنند. Google Play Music اولین و تنها اپلیکیشنی است که توانسته با ویژگی های خوب خود، مرز یک میلیارد بار دانلود را در هم بشکند و به محبوب ترین پخش کننده موسیقی حال حاضر تبدیل شود.

Google Play Music

Google Play Music

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۹ مگابایت زبان:

Google Play Newsstand

اپلیکیشن های گوگل روز به روز گسترده تر می شوند و اهالی مانتین ویو قصد دارند با استفاده از اپلیکیشن ها به رفع بسیاری از نیازهای کاربران بپردازند. مرور اخبار روز در هر زمینه ای هم یکی از این نیازهاست و گوگل سعی دارد با استفاده از Google Play Newsstand تجربه متفاوتی از مرور اخبار را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین اپ مورد بحث به صورت پیش فرض روی تلفن های هوشمند اندرویدی نصب شده و کاربران به سادگی می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. همین موضوع باعث شد تا در آگوست سال ۲۰۱۵ تعداد کاربران این اپ از مرز یک میلیارد عبور کنند و Google Play Newsstand به عنوان محبوب ترین خبر خوان موجود دست پیدا کند.

Google Play Newsstand

Google Play Newsstand

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۳.۲ مگابایت زبان:

Google Play Movies & TV

راه های بسیاری برای استریم ویدیوها روی موبایل و گجت های هوشمند وجود دارد؛ نتفلیکس، هولو،‌ آمازون استریمینگ و یوتوب همگی قدرتمند هستند و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد و امکانات خاص خود را دارند. در این میان نباید Google Play Movies & TV را در دست کم گرفت. Google Play Movies & TV یکی دیگر از اپلیکیشن های این دسته است که به صورت پیش فرض روی بسیاری از دستگاه های اندرویدی نصب شده و می تواند به پخش ویدیوهای دانلود شده و استریم برنامه های در حال پخش بپردازد.

Google Play Movies & TV

Google Play Movies & TV

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۲.۴ مگابایت زبان:

Google Drive

هر چه تکنولوژی پیشرفت می کند، حجم داده ها و اطلاعات کاربران نیز افزایش پیدا می کند. از این رو وجود درایوهای ذخیره سازی مجازی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. Google Drive نیز یکی از محبوت ترین حافظه های مجازی است که اپلیکیشن آن در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی توانست جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین اپ در این شاخه با عبور از مرز یک میلیارد بار دانلود، تثبیت کند.

Google Drive

Google Drive

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲۱.۲ مگابایت زبان:

 Instagram

آخرین اپ میلیارد بار دانلودی این لیست به اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد، تعلق گرفته است. این شبکه اجتماعی متعلق به فیسبوک، همواره در حال پیشرفت است و به واسطه این موضوع تعداد کاربران بیشتری را برای اشتراک گذاری عکس هایشان به خود جذب می کند. این روند آنقدر ادامه پیدا کرد تا بالاخره در آگست سال گذشته میلادی،‌ دفعات دانلود اینستاگرام روی گوگل پلی از مرز یک میلیارد بار دانلود گذشت.

Instagram

Instagram

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۹ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • alex
    alex | ۷ بهمن ۱۳۹۵

    these are bloatware apps

  • peyman57
    peyman57 | ۷ بهمن ۱۳۹۵

    ازینا من فقط کرومشو استفاده می کنم جالبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی