ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

مهارت های ساده اما پرمنفعت را بشناسید

مهارت های زیادی وجود دارد اما آیا آنقدر زمان دارید که همه را یاد بگیرید؟ انسان یک بار بیشتر به دنیا نمی آید از این رو مهم است که تنها مهارت هایی را یاد بگیرید ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

مهارت های زیادی وجود دارد اما آیا آنقدر زمان دارید که همه را یاد بگیرید؟ انسان یک بار بیشتر به دنیا نمی آید از این رو مهم است که تنها مهارت هایی را یاد بگیرید که برای موفقیت در زندگی و رسیدن به اهدافش نیاز دارد. خوشبختانه بهترین مهارت ها در دنیا مجانی هستند ولی مسئله این است که آسان به دست نمی آیند.

در زیر مهم ترین مهارت ها از نظرات نوشته شده در سایت کورا  جمع آوری و ارئه شده است:

همدلی

اگر پولدارترین، موفق ترین و با شخصیت ترین آدم روی زمین باشید اما با دیگران همدلی نکنید همیشه به عنوان یک جامعه ستیز شناخته می شوید.

Jane Wurdwand صاحب کسب و کاری است که درباره ی اهمیت همدلی چنین می گوید:

«همدلی توانایی حس کردن احساسات دیگران است و می توان آن را به عبارتی روح تیمی دانست که باعث تشویق بیشتر افراد به تلاس می شود. همدلی باعث می شود کارمندان به هدفی مهم تر از حقوق ماهیانه فکر کنند و رویاهای بزرگ بسازند.»

مدیریت زمان

با ارزش ترین مهارت، مدیریت زمان است. Alina در کورا نوشته است:

«سخت ترین کار برای من نحوه ی برنامه ریزی بود. بعد از آموختن این مهارت، توانستم لیست وظایف عالی و دست یافتنی بنویسم و همه ی کارها را در تاریخ مورد نظر انجام دهم.»

خوب خوابیدن

تحقیقات نشان داده اند اگر خواب خوب را به طور عادت برای خود ایجاد کنید، خیلی راحت تر به خواب رفته و از خواب بیدار می شوید.

کمک گرفتن

Louise یکی از کاربران کورا درباره ی کمک گرفتن این گونه نوشته است:

«به مصاحبه ی کاری دعوت شده بودم. مصاحبه گر از من پرسید اگر نتوانید در این کار از دیگران کمک بگیرید خیلی زود شکست خواهید خورد. بعدا متوجه شدم که دلیل اخراج کسی که قبلا در اینجا مشغول به کار بوده، عدم درخواست کمک از دیگران بوده است و نهایتا به دلیل بی کفایتی از کار اخراج می شود.»

بر اساس تحقیقی که توسط دانشگاه هاروارد صورت گرفته کسانی که درخواست کمک یا نصیحت می کنند برخلاف تصور دیگران، خیلی بزرگ نشان داده می شوند زیرا به هوش دیگران احترام گذاشته و این چنین قلب آنها را بدست می آورند.

ثبات

چه بخواهید ورزش روزانه را برای خود عادت کنید، برای کنکور درس بخوانید یا بر پروژه ی بزرگی کار کنید؛ ثبات به عنوان عامل کلیدی موفقیت در این کارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اغلب مردم به سختی تلاش می کنند تا به مقام بالایی از کار برسند. اما با رسیدن به آنجا تازه کارشان شروع می شود. زیرا اگر ثبات کاری نداشته باشند قادر به نگه داشتن مقام شان نخواهند بود.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

خودباوری زمانی بسیار سخت می شود که هیچ کس به شما روحیه ندهد و باورتان نداشته باشد. اما مهم نیست دیگران چه می گویند. مهم این است که شما از صدای درون خود خبر دارید و می دانید کاری که انجام می دهید درست است.

زمان شناسی

شکایت کردن از شرایط به هر کسی که جلو شما ظاهر می شود هیچ سودی برای تان ندارد. گاهی باید سکوت کنید. زمانی که عصبانی، ناراحت، آشفته یا دل شکسته هستید ممکن است هر چه که به ذهن تان می آید را بگویید و یقینا بعدا از گفته های تان پشیمان می شوید.

سکوت کردن در مواقع گفته شده مهارتی است که هر کسی ندارد و به سختی به دست می آید. گاهی نیز نباید سکوت کرده و حرف تان را بزنید. از این رو زمان شناسی این مواقع در مقاطع متفاوتی از زندگی شما می تواند اثر مثبتی بگذارد.

شنیدن

شنیدن به دنبال سکوت می آید.

یکی از تکنیک های شنیداری این است که قسمتی از گفته های گوینده را بعد از او تکرار کنید تا مطمئن شوید که هر دو به درک متقابل رسیده اید.

غیبت نکردن

مهم ترین چیز در دنیا برای انسان اجتماعی، روابطش است و این روابط بر بنای اعتماد ساخته می شوند. آسان ترین راه تخریب این اعتماد، غیبت کردن است. در ابتدا ترک کردن این عادت سخت است چرا که از خیلی ماجراها دیگر با خبر نمی شوید، یا مجبور می شوید از دوستانی که غیبت می کنند با گفتن این جمله فاصله بگیرید: «متاسفم اما لزومی ندارد من این حرف ها را راجع به فلانی بشنوم، آیا امکان عوض کردن موضوع هست؟»

بر این حرف پافشاری کنید و مطمئن باشید جایزه ی شما چیزی جز اعتماد آنها نخواهد بود.

صداقت

مدیر ارشد عملیاتی فیس بوک، شریل سندبرگ معروف به راستگوی رک است. او به همه ی اطرافیانش اهمیت می دهد و در زمان لازم ممکن است با صداقتش آنها را نیز ناراحت کند.

به هنگام صادقانه انتقاد کردن، به این چند نکته توجه داشته باشید: فروتن باشید، سخن تان باید مفید باشد، در جمع نگویید و سخن نباید به شخص شما ربط داشته باشد.

حضور در لحظه

Matt Killingsworth محقق شادی می گوید:

«فکر مردم 47 درصد زمان در جاهای دیگری است و اصلا در حال و متوجه کاری که می کنند نیستند. کسانی که فکر متمرکزی ندارند کمتر از دیگران شادی را تجربه می کنند.»

هدایت فکر

برای اینکه کاری که می خواهید را انجام دهید باید بتوانید ذهن تان را هدایت کنید. مسئله این است که افکار ناشی از سابقه و گذشته ی افراد است. اگر قرار بر این باشد که همیشه در گذشته سیر کنید نمی توانید به آینده برسید.

یادگیری زبان جدید

این مهارت نه تنها یک زبان دیگر و فرصت های بهتری برای شما فراهم می کند بلکه طرز فکر و فرهنگ جدیدی نیز به شما می آموزد.

سخنرانی

وارن بافت کارآفرینی که به عنوان موفق ترین کارآفرین قرن بیستم معرفی شده بزرگ ترین ترس خود را سخنرانی در مقابل مردم شمرده است. او می گوید:

«آنقدر از سخنرانی کردن می ترسیدم که اولین بار حالت تهوع به من دست داد. اما با شرکت در کلاس های آموزشی سخنرانی آنقدر تمرین کردم که موضوع، برای من عادی شد. فکر می کنم مهم ترین مهارتی که تا به حال توانسته ام به دست بیاورم همین سخنرانی است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

    متشکرم

  • molavy
    molavy | ۶ بهمن ۱۳۹۵

    داشتن یک بردار رییس جمهور رو هم بهش اضافه کنید.
    شما هیچ مهارتی نداشته باش. ولی یک برادر داشته باش که رییس جمهور باشه. کشور رو بار کن ببر

    • Mojtaba Ganjali
      Mojtaba Ganjali | ۶ بهمن ۱۳۹۵

      متاسفانه و واقعا همینطوریه که میگید و نه تنها در کشور ما بلکه در مورد بعضی کشورهای دیگه هم صدق میکنه مثلا ترامپ و خونوادش ولی تو مملکت ما بیشتر صدق میکنه

مطالب پیشنهادی