ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین بتای iOS 10.3 منتشر شد؛ با قابلیت های جدید آن آشنا شوید

اپل امروز اولین نسخه بتای iOS 10.3 را در اختیار کاربران قرار داد و این درحالی است که کوپرتینویی ها در روز گذشته نسخه نهایی iOS 10.2.1 را منتشر کرده بودند. آپدیت جدید ویژگی های ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

اپل امروز اولین نسخه بتای iOS 10.3 را در اختیار کاربران قرار داد و این درحالی است که کوپرتینویی ها در روز گذشته نسخه نهایی iOS 10.2.1 را منتشر کرده بودند. آپدیت جدید ویژگی های جدیدی را برای محصولات این شرکت به ارمغان می آورد که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

ایرپادهایم را پیدا کن

اولین ویژگی که بروز رسانی مذکور با خود به همراه دارد، قابلیت یافتن هدفون های بلوتوث اپل است. کاربران با بهره گیری از این قابلیت می توانند از طریق بخش جدید «Find my Airpods» در اپلیکیشن «Find my iPhone» مکان جغرافیایی ایرپادهای خود را روی نقشه ببینند.

پاسخ توسعه دهندگان اپ ها به نظرات کاربران

در آپدیت جدید سیستم عامل iOS قابلیت جدیدی به اپ استور افزوده خواهد شد که به وسیله آن، توسعه دهندگان نرم افزارها قادر هستند به نظرات ثبت شده توسط کاربران پاسخ دهند. ویژگی مذکور بنا بر گفته اپل به هنگام انتشار نسخه نهایی iOS 10.3 فعال خواهد شد و پاسخ ارسال شده توسط توسعه دهنده ها برای تمامی افراد قابل مشاهده است.

ویجت جدید اپلیکیشن پادکست ها

ویجت ها هنوز در iOS قابلیت های به نسبت جدیدی به حساب می آیند که آرام آرام در حال فراگیر شدن هستند. در نسخه بتای منتشر شده اپلیکیشن پادکست ها به یک ویجت جدید مجهز شده که طراحی آن بسیار شبیه به اپلیکیشن موسیقی است.

هنوز خبری از «حالت سینما» نیست

یکی از قابلیت های مورد انتظار برای بروز رسانی iOS 10.3، «حالت سینما» بود که طبق شایعات پیشین تصور می شد که با آپدیت مذکور راه خود را به آیفون ها پیدا کند. «حالت سینما» به کاربر این امکان را می دهد تا قابلیت هایی را غیر فعال کند که ممکن است باعث آزار و اذیت افراد حاضر در سینما شود. به هر حال مدارک رسمی اپل نشان می دهند که WatchOS نیز به زودی از ویژگی مورد اشاره بهره خواهد برد بنابراین احتمال می رود «حالت سینما» در نسخه های بتای بعدی به iOS افزوده شود.

ویژگی های گوناگون دیگر

در کنار قابلیت های بزرگ معرفی شده، نسخه بتای iOS 10.3 تغییرات کوچک دیگری نیز با خود به همراه داشته است. استفاده از فایل سیستم جدید اپل (AFS)، افزوده شدن بخش امنیت کاربر به تنظیمات تلفن همراه، دسترسی سریع کارپلی به سه اپلیکیشنی که اخیراً استفاده شده و دیگر موارد کوچک که شاید تأثیر زیادی روی تجربه اکثر کاربران نداشته باشد اما اشاره به آنها خالی از لطف نیست.

اپل تاکنون سخنی در مورد تاریخ عرضه نسخه نهایی iOS 10.3 منتشر نکرده اما با استناد بر روند ارائه آپدیت های پیشین می توان انتظار داشت در سه ماهه دوم سال جاری آن را در دسترس عموم قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی